روحانيت؛ پرچمدار هدايت جامعه اسلامی و نشر معارف تشیع
کد خبر: 1120506
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
امام جمعه ايلام تصریح کرد

روحانيت؛ پرچمدار هدايت جامعه اسلامی و نشر معارف تشیع

روحانيت و طلاب به عنوان پرچمدار هدايت جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ايفا كرده‌اند و همواره در طول تاريخ به عنوان مشعل‌داران و پرچمداران هدايت جامعه، معارف ناب تشيع و اهل بيت عصمت و طهارت(ص) را در جامعه نشر داده‌اند.


گروه اجتماعی: روحانيت و طلاب به عنوان پرچمدار هدايت جامعه اسلامی در همه عرصه‌ها نقش خود را به خوبی ايفا كرده‌اند و همواره در طول تاريخ به عنوان مشعل‌داران و پرچمداران هدايت جامعه، معارف ناب تشيع و اهل بيت عصمت و طهارت(ص) را در جامعه نشر داده‌اند.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه ايلام، حجت‌الاسلام والمسلمين محمدنقی لطفی، نماينده ولی فقيه در استان و امام جمعه ايلام 24 مهرماه در همايش بزرگ بسيج طلاب و روحانيون سپاه اميرالمؤمنين(ع) ايلام، اظهار كرد: روحانيت، در طول تاريخ به عنوان مشعل‌داران و پرچمداران هدايت جامعه، معارف ناب تشيع و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را در جامعه نشر داده‌اند.


وی افزود: بدون ترديد بعد از دوران غيبت حضرت ولی عصر(عج) و آغاز غيبت كبری، عالمان و دانشمندان شيعه علی رغم محدوديت‌ها، تنگناها، تحمل زندان و شكنجه‌های بسيار توانستند معارف اهل بيت را سينه به سينه به پيروان دين مبين اسلام انتقال دهند.


حجت‌الاسلام لطفی، ابراز كرد: روحانيت شيعه اين افتخار را دارد كه با تأسی از اهل بيت عصمت و طهارت، همواره پرچمدار حركت‌های ضد حاكميت‌های طاغوت بوده‌اند و اين حركت در طول ده‌ها قرن ادامه داشته است.


امام جمعه ايلام، تصريح كرد: ادامه همه اين حركت‌ها، منجر به پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری روحانيت و مرجعيت عظمی امام(ره) شد و ايشان حاكميت دينی، اسلامی را در نظام جمهوری اسلامی متبلور ساخت.


وی با بيان اينكه انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های عليمه است، يادآور شد: تاريخ سياسی ايران نشان می‌دهد كه هر حركت ضد استعماری، آزادی‌بخش و استقلال‌طلبانه با روحانيت آغاز شده و روحانيت همواره در برابر استعمار و استبداد ايستاده و مقاومت كرده و هيچ نشانی از نرمش در برابر دشمنان نداشته است.


حجت‌الاسلام لطفی، بيان كرد: ايران اسلامی به رهبری امام(ره) در مقابل همه قدرت‌های استكبار ايستاد و كوچكترين خللی در اراده پولادين امام(ره) و امت امام به وجود نيامد و اين مقاومت و ايستادگی امام در مقابل دشمنان تا امروز نيز ادامه داشته است.


امام جمعه ايلام تصريح كرد: امروز نيز بعد از 33 سال شاهد يك مقاومت جانانه به رهبری و سكانداری فرزند و خلف به حق امام(ره) هستيم كه با همان صلابت و شجاعت در برابر همه هجمه‌ها ايستاده است و دشمنان امروز اقرار می‌كنند كه اين رهبری يك رهبری قوی، بی‌بديل و شجاع است.


وی افزود: امروز همه سياستمداران غربی بر اين نكته اذعان دارند كه موج بيداری اسلامی از ايران آغاز شده و با توكل بر خدا، پايان آن جمع شدن بساط صهيونيسم در جهان و نظام بين‌الملل است.


حجت‌الاسلام لطفی با اشاره به نقش روحانيت در دفاع از كيان اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس، ابراز كرد: در دوران دفاع مقدس، روحانيت در كنار رزمندگان بودند و اين يك افتخار برای روحانيت است كه كنار رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه نقش خود را بخوبی ايفا كردند.


وی، يادآور شد: روحانيت در دوران 8 سال دفاع مقدس با تأسی از سالار شهيدان، حسينی‌وار و بدون ادعا، از كيان اسلامی دفاع كرده و در اين راه شهيد، جانباز و آزاده نيز تقديم آرمان‌های انقلاب و نظامی اسلامی كردند.


امام جمعه ايلام به نقش روحانی مبارز ايلامی آيت‌الله حيدری‌ايلامی در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اين روحانی وارسته، مجتهد و عارف، بسيج عشاير را تشكيل داد و با شجاعت در خطوط مقدم از كيان اسلامی دفاع كرد.


گفتنی است، اين همايش با حضور گسترده طلاب ايلامی در حوزه علميه صاحب الزمان(عج) شهر ايلام به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمدحسن شريف قنوتی و روز بسيج طلاب و روحانيون برگزار شد.

captcha