وحدت حوزه و دانشگاه در بيداری اسلامی تأثير بسزايی داشته است
کد خبر: 1153607
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲
امام جمعه موقت كرمان

وحدت حوزه و دانشگاه در بيداری اسلامی تأثير بسزايی داشته است

وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل، نگاه مثبت و رهنمودهای لازم بين اين دو مركز، نقش و تأثير بسياری در بيداری اسلامی منطقه و بيداری مردم جهان داشته است.


‌گروه سياسی: وحدت حوزه و دانشگاه و تعامل، نگاه مثبت و رهنمودهای لازم بين اين دو مركز، نقش و تأثير بسياری در بيداری اسلامی منطقه و بيداری مردم جهان داشته است.


به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت كرمان در خطبه‌های نماز جمعه كرمان گفت: برگزاری اجلاس بيداری اسلامی با حضور 600 تن از اساتيد كشورهای اسلامی در تهران يكی از تأثيرات هماهنگی وحدت حوزه و دانشگاه به‌شمار می‌رود.


وی يادآور شد: اگر وحدت حوزه و دانشگاه در سايه ايثار و گذشت وجود داشته باشد، پيشرفت كشور با نابودی و شكست هر چه بيشتر دشمن، افزايش می‌يابد.


امام جمعه موقت كرمان اظهار كرد: 27 آذر سالروز شهادت آيت‌الله مفتح، به فرمان امام خمينی(ره) روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و حوزه و دانشگاه از نظر ديدگاه، مسائل علمی و تفكر دو مركز جدای از يكديگر نيستند اما تبليغات سوء دشمن قصد داشت اين دو را از هم جدا كند.


حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه با پرهيز از مسائل افراطی می‌تواند محكم‌تر و با توفيقات بيشتر باشد، تصریح کرد: هيچ‌گاه اين دو مركز از يكديگر بی‌نياز نمی‌شوند و همواره با وحدت و همدلی برای پيشرفت اهداف انقلاب و نظام گام بر‌می‌دارند.


وی با تأكيد بر اينكه وحدت حوزه و دانشگاه از بركات امام راحل(ره) و تأكيدات رهبر معظم انقلاب است، گفت: بی‌توجهی به مقتضيات و نياز زمان، داشتن تعصبات بی‌جا، بی‌توجهی به خودسازی و تهذيب نفس، غرورهای بی‌جای علمی در هر دو گروه می‌تواند اين وحدت را خدشه‌دار كند.


امام جمعه موقت كرمان، همچنين شهيد آيت‌الله مفتح را مدرس در حوزه و دانشگاه و فردی ارزشمند، با‌ اخلاق دينی، با‌تقوا، مهربان، دلسوز و پيگير در مسائل دينی خواند و افزود: سرانجام رژيم شاه در ورودی دانشگاه تهران آيت‌الله مفتح را ترور كرد و او را به شهادت رساند.


حجت‌الاسلام عرب‌پور، در بخش ديگری از سخنانش به 24 آذر سالگرد حادثه خون‌بار مقابل مسجد امام(ره) كرمان اشاره كرد و گفت: پس از آن‌كه مردم تجمع خود را در مسجد امام به پايان رساندند از مسجد بيرون آمدند و مأموران شاه با مردم درگير شدند.


وی اظهار كرد: عصر همان روز تعدادی از اين عزيزان مانند شهيدان حسينی، دادبين و مهدوی در خيابان به شهادت رسيدند و مجروحان نيز به بيمارستان منتقل شدند.


امام جمعه موقت كرمان‌ خاطرنشان كرد: اين روز پس از حادثه آتش‌سوزی مسجد جامع، روز تلخی برای مردم كرمان بود.

captcha