استقلال‌طلبی و مبارزه با استکبار؛ مهمترین هدف شهیدان دانشجوی دوران انقلاب ‌
کد خبر: 1335794
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

استقلال‌طلبی و مبارزه با استکبار؛ مهمترین هدف شهیدان دانشجوی دوران انقلاب ‌

گروه اجتماعی: امام جمعه لنده گفت: راه شهیدان دانشجوی دوران انقلاب، استقلال‌طلبی و مبارزه با استکبار بود و امروز از دانشگاهیان و دانشجویان انتظار می‌رود که همین خط را دنبال کرده و ادامه‌دهنده این راه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل، امام جمعه لنده 17 آذر‌ در جمع دانشجویان این شهرستان، گفت: 16 آذر روز مقاومت و استکبارستیزی دانشجویان در اعتراض به سفر نیکسون به کشور است.

وی اظهار کرد: کشتار دانشجویان و اقدامات رژیم شاه در این زمینه برای به فراموشی سپردن خواستگاه این حرکت عظیم و نفس راحت کشیدن استکبار بوده که خوشبختانه با بصیرت و آگاهی که دانشجویان آن زمان از خود نشان داده‌اند، محقق نشد.

امام جمعه لنده به اهداف دانشجو در جامعه اشاره و ابراز کرد: دانشجو باید مبدأ تغییر و تحول در جامعه باشد و عدالت‌خواهی، مبارزه با فقر و فساد را هدف اصلی خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با اشاره به نقش دانشجویان در شکل‌گیری تحولات اجتماعی افزود: جنبش‌های کنونی دانشجویی در دانشگاه‌ها باید به بیداری دانشجویان مبدل شود.

وی در ادامه به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: این شورا به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با رویکرد اسلامی کردن دانشگاه به‌وجود آمده است.

امام جمعه لنده تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در جامعه امروز سوق دادن جامعه و دانشگاه به رویکرد اسلامی است که همه مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان این‌که راه شهیدان دانشجوی دوران انقلاب، استقلال طلبی و مبارزه با استکبار بود، افزود: امروز از دانشگاهیان و دانشجویان انتظار می‌رود که همین خط را دنبال کرده و ادامه دهنده این راه باشند و دانشجویان اگر مشاهده کردند که استکبار جهانی و آمریکا از چیزی، شخصی یا جریانی ابراز خرسندی و حمایت می‌کند، باید از آن اعلام انزجار کند و بدانند آن شخص یا جریان سرسپرده و ابزار دست استکبار جهانی است.

وی تصریح کرد: دشمن مخالف ولایت فقیه و در پی تضعیف آن است و آن را تنها سد راه خود می‌داند؛ بنابر‌این دانشگاهیان و دانشجویان باید این مطلب را به‌خوبی درک کرده و هم‌‌صدا با ملت شریف ایران، پشتیبان ولایت فقیه و دشمن سرسخت آمریکا باشند.

captcha