بیش از 10 هزار نفر در طرح قرآنی «لالای فرشته» شرکت کردند
کد خبر: 1369186
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹

بیش از 10 هزار نفر در طرح قرآنی «لالای فرشته» شرکت کردند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه 14 ستاره بنی‌هاشم با اجرای طرح قرآنی «لالای فرشته» از سال 1387 تاکنون بیش از 10 هزار نفر را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده است و این بسته آموزشی در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

سید محمد حسین موسوی‌ری‌شهری، مبتکر طرح «لالای فرشته» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با اجرای این طرح قر آنی، گفت: طرح لالای فرشته برای اولین بار در جهان با هدف ارائه آموزه‌های قرآنی قبل از تولد در مؤسسه 14 ستاره بنی‌هاشم اجرا شده است و در این طرح سعی می‌شود که همزمان و هم‌زبان با مادر، آموزه‌های قرآنی به کودکان آموزش داده شود.

وی اظهار کرد: مؤسسه 14 ستاره بنی‌هاشم با اجرای طرح قرآنی «لالای فرشته» از سال 1387 تاکنون بیش از 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که گزارش عملکرد مثبت این بسته آموزشی از بیش از 5 هزار نفر ارائه شده است و این بسته آموزشی در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

موسوی ری‌شهری با بیان این که طبق تحقیقات، آموزش در این زمان برای همیشه در حافظه ماندگار خواهد بود، عنوان کرد: حدود 2 هزار نفر تحت نظارت مشاوران این طرح هستند و در حین استفاده از این بسته آموزشی، مادر نیز همزمان با آموزه‌های قرآنی آشنا می‌شود.

وی افزود: همچنین در کنار این وسیله، لوح فشرده‌ای ارائه می‌شود که شامل مطالبی از جمله 7 کلید و 7 باب که اشاره‌ای به 7 راه موفقیت در آموزش دارد که 6 باب آن برگرفته از آیات قرآن، احادیث و روایات و کلید هفتم آن استفاده از تکنولوژی روز است و همچنین تکامل جنین انسان، تأثیر مذهب بر جنین، آموختن قبل از تولد، شبه قصص قرآنی و... است.

این مبتکر قرآنی تصریح کرد: در دیداری که اساتید، قاریان و حافظان شرکت‌کننده در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن که روز شنبه 18 خردادماه 92 با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، تعدادی از مسئولان و اعضای طرح قرآنی لالای فرشته نیز حضور داشتند.

وی گفت: در این مراسم، رهبر معظم انقلاب اسلامی، برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی را وسیله‌ای برای نزدیک شدن بیشتر به حقیقت و روح قرآن کریم دانستند و خاطرنشان کردند: فراگرفتن معارف قرآنی زمینه‌ای برای رسیدن به سلامت، امنیت و عزت و سامان یافتن زندگی مسلمانان در سایه تعالیم قرآن است.

موسوی ری‌شهری عنوان کرد: آغاز طرح آموزش قرآن از بدو تولد از سال 1375 و با ارائه طرح «بالشتک زمزمه‌های ملکوتی» بوده که برای اولین بار در نمایشگاه قرآن شهرری و بعد از آن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در خیابان حجاب ارائه شد.

وی بیان کرد: طرح «لالای فرشته» در معرض آموزش قرار گرفتن قرآن قبل از تولد است که در اواخر سال 1387 جهت ثبت اختراع در سازمان پژوهش‌های علمی ارائه شد.

مدیرمسئول مؤسسه 14 ستاره بنی‌هاشم خاطرنشان کرد: این طرح در سال 1388 در نمایشگاه بین‌المللی قرآن (مصلی تهران) رونمایی شد و در نمایشگاه قرآن سال 1389 نیز مورد استقبال زیاد بازدیدکنندکان قرار گرفت.

captcha