پهن کردن سفره هفت سین فاطمی در 31بقاع شاخص کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 1388681
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

پهن کردن سفره هفت سین فاطمی در 31بقاع شاخص کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد پهن کردن سفره هفت سین فاطمی در 31بقاع شاخص کهگیلویه و بویراحمد را از برنامه‌های اجرایی طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز 93 در این سفره هفت لقب حضرت زهرا (س) که با حرف سین آغاز می‌شود شامل سلیمه، سیدة النساء، سرالله، ساجده، سرالعظیمه، سعیده و سماویه بر روی سفره گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز،27اسفند در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری از 28 اسفند سال‌جاری تا 15 فروردین 93 در 31 امامزاده شاخص این استان اجرا می شود،گفت: بقاع متبرکه پایگاه سیاحت معنوی خوبی برای گردشگران خواهد بود.
وی افزود: طرح آرامش بهاری باهدف معرفی بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تقویت باورهای دینی و مذهبی، ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل اسلامی به مردم در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت زائران بقاع متبرکه را از سایر اهداف برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری اعلام کرد.
حجت‌الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: بقاع متبرکه بی بی حکیمه خاتون(س)، امامزاده جعفر(ع)، امامزاده شاه مختار(ع) و امامزاده سید محمود(ع) مهم‌ترین امامزادگانی هستند که طرح نوروزری آرامش بهاری به‌صورت ویژه اجرا می شود.
وی پهن کردن سفره هفت سین فاطمی در بقاع شاخص کهگیلویه و بویراحمد را از برنامه‌های اجرایی طرح آرامش بهاری عنوان و ابراز کرد: با توجه به تقارن ایام فاطمیه با نوروز 93 در این سفره هفت لقب حضرت زهرا (س) که با حرف س آغاز می شود شامل سلیمه، سیدة النساء، سرالله، ساجده، سرالعظیمه، سعیده و سماویه بر روی سفره گذاشته خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان انجام شده است.
حجت‌الاسلام موسوی اعظم با اشاره به اینکه 300 امامزاده در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد 150مورد دارای بقعه و ساختمان هستند.

 

captcha