خبرگزاری‌ها در جهت تقویت ارزش‌های انسانی تلاش کنند/ جهاد دانشگاهی موتور محرکه دانشگاه باشد
کد خبر: 1437915
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی:

خبرگزاری‌ها در جهت تقویت ارزش‌های انسانی تلاش کنند/ جهاد دانشگاهی موتور محرکه دانشگاه باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: جهاد دانشگاهی موتور محرکه دانشگاه باشد و مباحث علمی، اجتماعی، فرهنگی و دینی را در سطح دانشگاه‌ها نهادینه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز، 19 مردادماه در دیدار با کارمندان جهاد دانشگاهی، با اشاره به تلاش‌های روز افزون و جهادی کارکنان این نهاد انقلابی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد در حال رشد و توسعه است.

وی با اشاره به رسالت جهاد دانشگاهی، افزود: جهاد دانشگاهی همانگونه که از عنوان برای همگان مشخص می‌شود که هم یک نهاد دانشگاهی است که به این واسطه با علم سروکار دارد و هم یک نهاد جهادی است که استفاده از این دو واژه گرانبها وظیفه این نهاد انقلابی را سنگین‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهادی است که با علم سروکار دارد و علم نیز منشأ پیشرفت‌های بشری است، که خداوند آن را در اختیار انسان گذاشته و بارها در قرآن به ارتقای علمی انسان تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند هر چیزی را که خلق کرده هدایت می‌کند، بیان کرد: انسان اشرف مخلوقات بوده است که هم قابلیت رشد وهم نابودی را دارد چراکه این موجود با استفاده از توانایی‌هایی که خداوند در وجودش نهاده است، می‌تواند پیشرفت کند وهم می‌تواند تمام سرمایه‌هایی را که دارد، از بین ببرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: هر آفریده‌ خدا دارای منافع زیادی است که هر چه از لحاظ علمی پیشرفت کنیم بیشتر می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای شرقی و تحت استعمار کشورهای سرمایه‌داری در حال رشد است

وی با اعلام اینکه انسان گاهی به جایی می‌رسد که برتر تمام موجودات جهان و گاهی پست‌ترین آن‌ها است، اظهار کرد: خداوند همه موجودات و حتی شب و روز را مسخر انسان کرده و در اختیار انسان قرار داده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها بر پیشرفت علمی کشور تأکید داشته‌اند، افزود: در سایه توصیه‌های مقام معظم رهبری و دانشمندان علمی کشور بحث «ما می‌توانیم» تحقق پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه تعدادی از کشورها با برپایی جنگ نرم و توطئه‌های خود بسیاری از کشورها را به مصرف‌کننده تبدیل کرده است، بیان کرد: در جنگ نرم دشمن درصدد است تا با رد توانایی‌های ما و تبلیغ تولیدات خود، از مردم کشور اسلامی ایران یک مصرف کننده برای تولیدات خود بسازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در این راستا منطق و فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای شرقی و تحت استعمار کشورهای سرمایه‌داری در حال رشد است، عنوان کرد:  براین اساس کشورهای استعمارگر دنیا همواره در حال تغییر فرهنگ سایر کشورها هستند.

وی با اعلام اینکه کشورهای جهان باید با مسلح شدن به علم روز و تقویت فرهنگ خود به مقابله با توطئه‌های دشمنان بپردازند، افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «العلم سلطان یعنی هر کسی که علم داشته باشد می‌تواند حکومت کند» و از جایگاه والایی برخوردار باشد.

امنیت امروز کشور ما به واسطه پیشرفت‌های علمی و نظامی ما است

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور ما به واسطه پیشرفت‌های علمی و نظامی ما است و به همین دلیل آن‌ها چون توانایی مقابله با کشور ایران را ندارند براین اساس همواره از ما در هراسند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، افزود: باید تلاش کرد که فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد و از تحمیل شدن فرهنگ غربی بر جامعه جلوگیری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی و ایثار در جامعه باید تقویت شود، عنوان کرد: خبرگزاری‌های کشور باید در جهت ارزش انسانی تلاش کنند و در راستای منافع دشمن نباشند.

وی به فعالیت بیش از 160 شبکه فارسی در حال تلاش برای ترویج فرهنگ غربی وایجاد مانع برای رشد علمی کشور اشاره کرد و افزود: نابود کردن فرهنگ ایرانی و ملی رسالت اصلی شبکه‌های ماهواره‌ای است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی این امر وظیفه خبرگزاری‌ها را سنگین‌تر کرده است، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی به واسطه وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا وظیفه خطیری را برعهده دارد.

وی اگفت: براین اساس کشور اسلامی ما در همه زمینه‌ها و جهات فرهنگ و عزت و ارزش خود را حفظ کند و این از وظایف خطیر جهاد دانشگاهی است.پ

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه جهادی کار کردن و در راه خدا کار کردن باید سرلوحه کاری جهادگران باشد، یادآور شد: جهاد دانشگاهی باید فرهنگ علم را در دانشگاه‌ها نهادینه کند و آن ها را به این سمت سوق دهد.

captcha