عده‌ای به‌دنبال شکل‌گیری هیئت‌های خمود و بی‌‍رمق هستند
کد خبر: 1466436
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

عده‌ای به‌دنبال شکل‌گیری هیئت‌های خمود و بی‌‍رمق هستند

گروه اجتماعی: مسئول هیئت خادمان مهدی(عج) قزوین گفت: عده‌ای در تلاش هستند تا با گرفتن واژه انقلاب و سکولار کردن هیئت‌ها، هیئت‌ها را به مجموعه‌ای خمود و بی‌رمق تبدیل کنند.

حامد کبودوند، مسئول هیئت خادمان مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه باور یقینی ما بر این است که قیام عاشورا یک قیام ساری و جاری در متن جامعه است، اظهار کرد: عاشورا هرگز به یک برهه زمانی محدود و مختصر نخواهد شد و پیوسته و مستمر است.

وی با بیان اینکه عدم محدود شدن عاشورا به یک برهه زمانی به معنای دائمی بودن این قیام است، افزود: می‌توانیم عاشورا را در جای جای زندگی حس کنیم و رد پای آن را در زندگی روزمره و متن جامعه مشاهده کنیم.

کبودوند یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های حرکت بر مبنای معارف عاشورا را مبارزه با ظلم، دشمنان و همچنین حق‌طلبی دانست و ادامه داد: مفاهیمی همچون سبک زندگی و قرارگرفتن اعضای خانواده در کنار یکدیگر نیز در متن قیام عاشورا به وضوح دیده می‌شود و این می‌تواند برای جامعه امروز درسی بزرگ و به یاد ماندنی محسوب شود.

وی با اشاره به کارکردهای عاشورا در زندگی امروز، بیان کرد:  توجه به فلسفه قیام عاشورا و نگاه دقیق و جامع امام حسین(ع) در انتخاب اصحاب و یاران خود در روز عاشورا و وجود همه اقشار و رده‌های سنی در میان شهدای کربلا نشان از نگاه تعالی بخش اسلام و نگاهی جامع و وحدت بخش است که افراد با سلایق مختلف در زیر یک بیرق جمع شده و مسیر تعالی به سمت حق را طی می‌کنند.

مسئول هیئت خادمان مهدی(عج) ادامه داد: با نگاهی ساده به تحرکات دشمن در حوزه عاشورا و همچنین رصد فتنه‌انگیزی‌های اصحاب کفر در جامعه اسلامی می‌توان فهمید که تلاش برای تحریف عاشورا، تضعیف جهان اسلام و کاهش توانمندی‌های نظام اسلامی با هدف از بین بردن هماهنگی، وحدت، همدلی و انجام کار مشترک است.

وی در ادامه با اشاره به رابطه هیئات مذهبی و نگاه انقلابی در هیئات، تأکید کرد: مقایسه نسبت هیئت مذهبی و انقلاب مقایسه صحیحی نیست چون این دو رابطه‌ای درهم تنیده دارد و از یک‌دیگر جدا نیستند و نمی‌توان هیئتی را غیر انقلابی دانست.

فسلفه حضور در هیئت‌های مذهبی توسعه دایره فعالیت‌های اسلامی است

کبودوند با بیان اینکه انقلاب ما به غیر از هیئت و انقلاب عقیده چیز دیگری نبوده است، عنوان کرد: تنها افرادی از تعابیر هیئت‌های غیر انقلابی استفاده خواهند کرد که یا مغرض بوده و به‌دنبال تضعیف هیئت‌ها هستند و یا اینکه هنوز با ماهیت انقلاب اسلامی و همچنین هیئت‌های عاشورایی آشنا نیستند.

وی اصل انقلاب اسلامی را بر مبنای تعظیم به شعائر اسلامی دانست و گفت: فسلفه حضور در هیئت‌های مذهبی توسعه دایره انقلاب و فعالیت‌های اسلامی است و ارائه تعریفی که هیئت و انقلاب را از یکدیگر جدا کند خلاف واقع است.

مسئول هیئت خادمان مهدی(عج) با بیان اینکه افرادی که هیئت بدون انقلاب را بیان می‌کنند یا جاهل هستند و یا تعریف درستی از انقلاب ندارند، تأکید کرد: نگاه صحیح مجموعه‌ها به هیئت‌های مذهبی باید افزایش و توسعه یابد.

اگر نگاه انقلابی را از هیئت بگیریم، جان و روح را از هیئت گرفته‌ایم

وی با بیان اینکه اگر نگاه انقلابی را از هیئت بگیریم، جان و روح را از هیئت گرفته‌ایم، اظهار کرد: قیام حسین(ع) برای اصلاح امور بود و اگر هیئتی به‌دنبال اصلاح امور و توسعه فرهنگ ولایت‌مداری حرکت نکند، حتماً هیئتی جعلی خواهد بود.

کبودوند با بیان اینکه برخی‌ها به‌دنبال جعلی‌سازی ماهئیت و واژه هیئت هستند، افزود: عده‌ای در تلاش هستند تا با گرفتن واژه انقلاب و سکولار کردن هیئت‌ها، هیئت‌ها را به مجموعه‌ای خمود و بی رمق تبدیل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه برای دریافت تراز اصلی یک هیئت باید به بیانات مقام معظم رهبری رجوع کنیم، عنوان کرد: در نگاه مقام معظم رهبری هیئتی که اعتقادی به انقلاب، مجاهدت، مقاتله و اسلام سیاسی ندارد هیئتی سکولار است و اصلا در ذات هیئت نیز چیزی با عنوان هیئت سکولار وجود ندارد.

captcha