کمبود مساجد و عدم شناخت اسلام؛ مشکل اصلی مسلمانان کره جنوبی
کد خبر: 1611
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

کمبود مساجد و عدم شناخت اسلام؛ مشکل اصلی مسلمانان کره جنوبی

گروه بین‌الملل: نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که برای جذب دانشجویان مسلمان به تحصیل در کشور کره جنوبی، نیاز مبرمی به وجود مساجد، رستوران‌های حلال بیشتر و افزایش شناخت در مورد اسلام و مسلمانان در این کشور وجود دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، بسیاری از دانشجویان کشورهای اسلامی برای تحصیلات عالیه به دیگر کشورها از جمله کره جنوبی سفر می‌کنند.



تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود مساجد، عدم دسترسی به غذای حلال و همچنین وجود تصورات نادرست در مورد اسلام در میان مردم کره جنوبی از جمله مشکلاتی هستند که دانشجویان مسلمان در کشور کره جنوبی با آن‌ها مواجه هستند.



در این پژوهش، پیشنهاد شده است که دولت کره جنوبی با ساخت مساجد و رستوران‌های حلال بیشتر و اجرای پروژه‌های معرفی اسلام به مردم این کشور، در راستای حل این مشکلات اقدام کند.



واکنش‌ مردم کره جنوبی به حجاب یکی دیگر از مشکلاتی است که دانشجویان مسلمان در این کشور با آن مواجه هستند و دانشجویان محجبه مرتباً هدف سؤالات، اظهار نظرها و سخنان ناخوشایند قرار می‌گیرد.



بنابر آمار فدراسیون مسلمانان کره(KMF) که از سال 1967 تأسیس شده است، حدود 120 تا 130 هزار مسلمان در کره جنوبی زندگی می‌کنند که از این میان 45 هزار نفر بومی این کشور هستند.



بودائیان 52 درصد و مسیحیان 20 درصد جمعیت کره جنوبی را تشکیل می‌دهند.


captcha