اجرای طرح سراسری طلیعه نور در حوزه‌های علمیه
کد خبر: 2721557
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
مقنی خبر داد:

اجرای طرح سراسری طلیعه نور در حوزه‌های علمیه

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر دفتر امور قرآن و عترت معاونت تهذیب گفت: طرح سراسری طلیعه نور، شامل تلاوت روزانه قرآن و حدیث در ابتدای دروس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، از ابتدای بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مقنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: این طرح با هدف تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و نخبگان حوزوی در سال 1389 و گسترش انس و ارتباط طلاب علوم دینی با قرآن و معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌‌شود.
وی افزود: در این برنامه، کتاب «هر روز با قرآن و عترت» که شامل 365 موضوع با عنوان «یک آیه و یک حدیث» با موضوعات اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و احکام است، منبع مطالعه و ارائه آیات و روایات معرفی شده است.

مدیر دفتر امور قرآن و عترت معاونت تهذیب، تصریح کرد: با اجرای این طرح، طلاب پس از اتمام سال تحصیلی، 365 آیه و 365 حدیث را در موضوعات اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و احکام، با شرح و توضیح اساتید خویش فرا خواهند گرفت.
مقنی بیان کرد: طرح طلیعه نور با دستور آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه و با همکاری معاونت تهذیب و معاونت آموزش حوزه‌های علمیه در مدارس علمیه کل کشور اجراء می­‌شود.
مقنی، زمان شروع این طرح را از اول بهمن ماه سال جاری  اعلام کرد و یادآور شد: دستورالعمل اجرایی طرح در اختیار معاونان تهذیب مدیریت‌های استانی حوزه­‌های علمیه قرار گرفته است.

captcha