گسترش طب سنتی اسلامی ـ ایرانی به خارج از مرزهای ایران
کد خبر: 3248435
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
رضایی‌زاده خبر داد:

گسترش طب سنتی اسلامی ـ ایرانی به خارج از مرزهای ایران

گروه سلامت: رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران از گسترش طب سنتی اسلامی ـ ایرانی به خارج از مرزهای ایران خبر داد.

حسین رضایی‌زاده، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گسترش طب سنتی و اسلامی به خارج از مرز‌های ایران به واسطه انعقاد تفاهم‌نامه و عضویت انجمن جهانی در خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای ماده سوم بند 12 ابلاغی سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری در رابطه تعامل با سایر کشور‌ها و تبادل تجربیات برای صدور طب سنتی‌ و تلاش برای درک بهتر مکانیسم اثر آن، دو تن از اعضای هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه‌ علوم‌پزشکی تهران، در شهر پکن به عضویت هیئت رئیسه انجمن علمی فدراسیون جهانی بیماری‌های مغز و اعصاب درآمدند.

رضایی‌زاده همچنین با اشاره به سفر خود و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه ‌علوم پزشکی تهران به کره جنوبی اظهار کرد: در راستای تعامل با کشور‌های خارجی تفاهم‌نامه‌ای نیز با کشور کره جنوبی در زمینه‌ها‌ی تبادل استاد و دانشجو، استفاده از امکانات آزمایشگاهی مشترک، تأسیس مراکز تحقیقاتی و کارآزمایی، ایجاد درمانگاه‌های مشترک و استفاده از امکانات دانشگاهی برای تحقیقات بسیار عمیق در سطح سلولی، مولکولی و بنیادی امضا شد که امید می‌رود به زودی وارد فاز اجرایی آن شد.

captcha