ارزیابی مؤسسات توسط گروه تلفیقی از اتحادیه‌ و سازمان دارالقرآن انجام گیرد
کد خبر: 3304886
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
امیدیان:

ارزیابی مؤسسات توسط گروه تلفیقی از اتحادیه‌ و سازمان دارالقرآن انجام گیرد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان لرستان گفت: بهتر است ارزیابی و نظارت بر مؤسسات توسط گروه تلفیقی از اتحادیه‌ و سازمان دارالقرآن انجام گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در‌خصوص واگذاری بحث ارزیابی و نظارت بر فعالیت‌های مؤسسات به اتحادیه‌های استانی، گفت: درست است که اتحادیه‌ها برگرفته از سازمان دارالقرآن الکریم است اما اینکه اتحادیه‌ها بخواهند این کار را صرفاً انجام دهند یقیناً همراه با ضریب‌ خطاییست.

وی ادامه داد: به‌عنوان یک نظر کارشناسانه یقیناً نمی‌توان این ظرفیت را در اتحادیه‌ها ایجاد کرد تا رتبه‌بندی مؤسسات را در سطوح مختلف داشته باشیم چون ذی‌منافع این ارزیابی و پیکره، خود اعضای هئیت مدیره اتحادیه‌ها هستند.

امیدیان با اشاره به اینکه این اتحادیه بحث ارزیابی‌اش را از فعالیت‌های مؤسسات هر شش ماه در سطح استان دارد، عنوان کرد: هیئت مدیره اتحادیه به همراه رابطان و کارشناس قرآن ادارات تبلیغات از همه مؤسسات و خانه‌های قرآن استان هر شش ماه بازدید می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان با تأکید بر اینکه در بحث ارزیابی مؤسسات بی‌طرف نبودن بسیار مهم است، اظهار کرد: حال آنکه اتحادیه مؤسسات استان‌ها خودشان ذی‌منافع در این امر هستند و نباید صرفاً به اتحادیه‌ها واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها در تمامی جریان مؤسسات استان‌ها هستند، بیان کرد: بهترین راه‌حل این است که در امر نظارت و ارزیابی مؤسسات هم از اتحادیه‌های استان‌ها کمک گرفته شود و هم گروهی از سازمان دارالقرآن باشند تا به بررسی کمی و کیفی فعالیت‌های اتحادیه بپردازند.

امیدیان تصریح کرد: لذا در این امر بر اساس آن پارامترهایی که از سوی سازمان دارالقرآن مشخص می‌شود و در کنار ارزیابی که با همکاری اتحادیه مؤسسات استان‌ها انجام می‌گیرد، بهتر می‌توان روند فعالیت‌ها و عملکرد‌های مؤسسات و خانه‌های قرآن را بررسی کرد.

وی تأکید کرد: ورود اتحادیه‌های مؤسسات استانی به‌دلیل اینکه در بطن جریان امور مؤسسات و خانه‌های قرآن استان‌ها هستند می‌توانند در معرفی برترین‌های آنان نقش مثمرثمرتری داشته باشند.

captcha