نگاهی به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3321204
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶

نگاهی به فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه هنر: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی با برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت آیات و روایات به معرفی فعالیت‌های خود در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد می‌پردازد.

محبوبه بزم‌آرا، کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوعات قرآنی و برگرفته از آیات و روایات در غرفه کانون در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

بزم‌آرا افزود: در بحث فرهنگی کودکان به ساخت کاردستی اریگامی یا کاغذ تا می‌ردازند و آن‌ها از این طریق  حیواناتی را ترسیم می‌کنند که در سور قرآن و روایاتی درباره آن‌ها مطالبی آمده است که از این جمله می‌توان به حیوان فیل به عنوان یکی از سوره‌های قرآن اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچین در کاردستی که کودکان و نوجوانان کار ساخت آن را انجام می‌دهند، ترکیب آینه‌کاری و کلاژ و طرح اسلیمی مذهبی که در مساجد کار می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی، با اشاره به اینکه بخش هنری غرفه شامل نقاشی و خوشنویسی است، اظهار کرد: در غرفه این کانون در نمایشگاه قرآن مشهد، تمام کارها با محتوای قرآنی و طرح اسلیمی، زیر نظر یکی از خوشنویسان برتر توسط بچه ها رنگ‌آمیزی می‌شود.

اجرای طرح نوشتن خلاق بر اساس موضوعات قرآنی در نمایشگاه قرآن مشهد

عزت صدیقی‌لویی، کارشناس ارشد ادبیات کودک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، نوشتن خلاق بر اساس موضوعات قرآنی را یکی از فعالیت‌های ادبی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان خراسان رضوی در غرفه دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نوشتن خلاق برگرفته از داستان‌های قرآنی درباره امامان و معصومین(ع) است که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این نمایشگاه انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا کتاب‌هایی را با مضمون قرآن و عترت، تحت عنوان آفتاب و مهتاب آماده کرده‌ایم که در طول سال نیز برای نوجوانان استان اجرایی می‌شود.

صدیقی‌لویی با اشاره به اینکه برای گروه سنی نوجوان در غرفه این کانون در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بخش خوشنویسی و نوشتن درنظر گرفته شده است، افزود: بخش کاردستی و نقاشی نیز مربوط به کودکان است.

وی بیان کرد: افرادی که در طرح نوشتن خلاق این غرفه در نمایشگاه قرآن مشهد شرکت کنند، بعد از بررسی آثار می‌توانند عضو مرکز مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون فکری کودک و نوجوان شوند.

captcha