حضور مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با ۴۰ غرفه در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3322974
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

حضور مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با ۴۰ غرفه در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه اجتماعی: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حدود ۴۰ غرفه متنوع در موضوعات مختلف قرآن و اهل بیت(ع) حضور چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد با حدود 40 غرفه حضور چشمگیری داشته است که از جمله این غرفه‌ها می‌توان به غرفه مهد قرآنی شکوفه‌های عصر انتظار با اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و هنری شاد با موضوع رمضان، پازل‌ها بازی‌های قرآنی برای کودکان 3 تا 12 و غرفه کودک قرآن و نوجوان با برگزاری مسابقات قرآنی به شکل پاپورپونت و با محوریت آموزه‌های دینی و قرآنی و معرفی مناسبت‌های ماه رمضان برای سن 7 سال به بالا اشاره کرد.

 در غرفه پرده‌خوانی قصه‌های قرآنی نیز داستان‌هایی از اهل بیت(ع) با موضوعات دینی به شکل پرده‌خوانی و نمایش عروسکی برای کودکان اجرا می‌شود که بر محتوای این داستان‌ها کارشناسان حوزه علمیه نظارت دارند.

بررسی جریان‌های تکفیری

بررسی جریانات تکفیری‌ها و سیر تاریخی آن، ریشه‌های شکل گیری، تاثیرات در منطقه، معرفی دست‌های تکفیر با استکباردر قالب 18 تابلوی تخته شاسی و نصب بنر به طول 11 متر در همین زمینه در غرفه مؤسسه نستوه صورت گرفته است.

آموزش حفظ هفت سوره کوچک قرآن در هفت شب به کودکان با حرکات دست و صورت

آموزش حفظ هفت سوره کوچک قرآن به کودکان در قالب حرکات نمایشی دست و صورت به مدت هفت شب در غرفه مدرسه علمیه عباسقلی‌خان صورت می گیرد، همچنین مقالات، پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های طلاب این مدرسه را با محوریت قرآن و عترت نیز عرضه کرده‌اند.

محصولات غرفه هنری مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شامل 60 تابلوی صنایع دستی با محوریت مفاهیم مذهبی، تذهیب‌های قرآنی و هنر معرق مس که حاصل کار هنرمندان طلبه است و با همکاری طلاب هنرمند و بهزیستی جهت کارآفرینی برای بچه‌های این مرکز تهیه شده و در نمایشگاه جهت نمایش و فروش عرضه شده است.

عرضه 200 اثر از مقالات و پایان‌نامه‌های طلاب در غرفه پژوهش‌های قرآنی

در غرفه پژوهش‌های قرآنی حوزه علمیه خراسان مجموعه 200 اثر از مقالات و پایان‌نامه‌های طلاب که به صورت کتاب تهیه شده به عنوان آثار برتر ارائه شده است که محوریت اکثر این مقالات قرآن وعترت و موضوعات تخصصی عنوان شد.

مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) نیز 13 عنوان کتاب که برگزیده حدود 300 عنوان مقالات و پایان‌نامه‌های طلاب این مدارس است را در کنار دو نرم‌افزار حکمت‌های نهج البلاغه و آموزش سرگروهی شجره طیبه صالحین در نمایشگاه دهم عرضه کرده است.

مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی(ع) نیز در غالب یک غرفه و با ارائه 30 عنوان محصول متنوع مرتبط با حجاب، کتاب‌های تخصصی مورد استفاده در دوره‌های آموزشی خود که تائیدیه وزارت کشور و آموزش و پرورش را دارد، به معرفی فعالیت‌های متنوع در حیطه حجاب ویژه دانش‌آموزان پرداخته است که زنگ حجاب در مدارس، طرح ملی مدارس و طرح ملی خوش‌حجابی از جمله فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود.

رونمایی از دو عنوان کتاب و لوح فشرده جزء 26 قرآن در کتاب تدبر در قرآن

مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد در دو بخش پژوهشی و آموزشی با ارائه دو کتاب امام شناسی و تدبر در سیره تمدن‌ساز انبیاء به همراه لوح فشرده جزء 26  قرآن در کتاب تدبر در قرآن در دهمین نمایشگاه قرآن مشهد حضور یافته است.

همچنین برگزاری حلقه های تدبر در قرآن و مسابقه تدبر در قرآن و سیره از 20 تابلو شاسی با موضوعیت قرآن و سیره از دیگر برنامه‌های این مؤسسه محسوب می‌شود.

مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان نیز در مدت زمان برگزاری نمایشگاه قرآن مشهد با گروه مشاوران خود هر روز از ساعت 18 الی 24 در غرفه مرکز مشاوره حوزه علمیه به ارائه خدمات مشاوره‌ای در موضوعات خانواده، جوانان، ازدواج، آسیب‌های اجتماعی، مباحث قرآنی، سؤالات شرعی، شبهات اعتقادی، چگونگی حفظ قرآن کریم، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، قواعد صوت و لحن و تصحیح نماز به بازیدکنندگان می‌پردازد.

علاوه بر این بخش مسابقات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نیز مسابقات متنوعی را با محوریت قرآن و عترت ویژه مخاطبان دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در طول زمان برگزار تدارک دیده است که هر شب سه مسابقه از سوره‌های قرآن، کتاب «آخرین پیام از آخرین پیامبر(ص)» و «امر به معروف، واجب فراموش شده» انجام می‌شود.

شناخت سیره علوی به همت حوزه‌های علمیه خواهران استان

حضور حوزه‌های علمیه خواهران استان نیز به عنوان زیر مجموعه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن کمی متفاوت‌تر است به گونه‌ای که غرفه‌های این قسمت با همکاری 10 حوزه علمیه خواهران استان خراسان رضوی با موضوع شناخت سیره کاربردی علوی در چهار غرفه بزرگ و با طراحی زیبا و جذاب اجرا شده است.

غرفه «یک راه و یک نشان» با علامت‌های سؤال‌های بسیار می‌خواهد ذهن مخاطب را به اندیشیدن در مورد اینکه مسلمان واقعی کیست؟ امام و مقتدای ما کیست؟ پدر معنوی ما چه کسی است؟ وادار کند.

روایتی از سیره امام علی(ع) و تقوا در زندگی در غرفه امام‌شناسی و شیعه‌شناسی، سبک زندگی علوی و شیوه زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) در غرفه سیره تربیتی در کنار مشاور خانواده و تفسیر قرآن آمده است.

«تا ولایت» عنوان غرفه‌ای است که به بحث ولایت فقیه در عصر حاضر بعد از امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می‌پردازد، همچنین در غرفه «رسانه و حیات» از جنگ فرهنگی و تخریب جامعه ایرانی، تحریف اسلام و دشمنان شیعه، اسلام افراطی و تفریطی صحبت به میان می‌آید.

captcha