مسئولان قرآنی به طرح «لالایی فرشته» نگاه اقتصادی نداشته باشند
کد خبر: 3325901
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹
موسوی ری‌‌شهری:

مسئولان قرآنی به طرح «لالایی فرشته» نگاه اقتصادی نداشته باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مبدع طرح «لالایی فرشته» اظهار کرد: مسئولان قرآنی نباید نسبت به این طرح نگاه اقتصادی داشته باشند، بلکه باید با یک نگاه علمی به این طرح بنگرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست «لالایی فرشته» 17 تیرماه با حضور موسوی‌ ری‌شهری، مبدع طرح در بخش دانشگاهی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد.
موسوی ری‌شهری در این نشست اظهار کرد: طرح لالایی فرشته سه سال پیش برای نخستین بار در نمایشگاه قرآن معرفی شد و در آن سال مورد حمله مسئولان قرآنی، مسئولان آموزش و پرورش و ... قرار گرفت و با وجودی که عنوان می‌کردیم این طرح کاملاً علمی، قرآنی و روایی است، اما در آن شک و شبهه می‌آورند.
وی در ادامه گفت: در اولین نشستی که به منظور معرفی طرح لالایی فرشته‌ و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو به عنوان مخالف حضور داشت، اما در پایان نشست این طرح را تأیید و حتی عنوان کرد که کتابی مرتبط با طرح لالایی فرشته نگارش خواهد کرد.
مبدع طرح لالایی فرشته یادآور شد: در ابتدا انتظار نداشتیم این طرح این طور با موفقیت پیش برود و هدف ما این بود که مادران در یک عالم عرفانی قرار بگیرند و جنین آنها با قرآن انس پیدا کند، اما زمانی که این طرح پیش رفت، نتایجی را از این طرح شاهد بودیم که دور از انتظار ما بود تا جایی که هم‌اکنون می‌توانیم درباره این طرح با مسئولان قرآنی بحث کرده و از این طرح به خوبی دفاع کنیم.
وی درباره طرح لالایی فرشته گفت: طرح لالایی فرشته به این صورت است که مادران از حدود 4 ماهگی جنین که روح در جنین دمیده می‌شود طی انس خود با قرآن، حفظ قرآن، ارتباط مستمر با قرآن و ... تأثیرات بسزایی را بر روی جنین خود می‌گذارند تا جایی که فرزند آنها بعد از تولد آشنایی کامل با قرآن دارد و در ضمیر ناخودآگاه خود قرآن را به خوبی می‌شناسد و زبان قرآن را درک می‌کند.
موسوی ری‌شهری ادامه داد: مادرانی که طی سال‎های گذشته در این طرح شرکت کرده‌اند هم‌اکنون فرزندان یک یا دو ساله‌ای دارند که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی مسلط هستند و آیات قرآن را به خوبی می‌شناسند. کسانی که به این طرح شک و شبهه‌ای دارند، می‌توانند بچه‌هایی که مادران آنها در طرح لالایی فرشته شرکت کرده‌اند را به آزمایشگاه ببرند و از مغز این بچه‌ها عکس بگیرند تا متوجه شوند چند درصد از مغز این بچه‌ها فعال است؛ این کار بسیار راحت و در دسترس است.
وی با بیان اینکه در طرح لالایی فرشته، مادران به خاطر فرزندانشان هم که شده در دوران بارداری خود انس دائم با قرآن دارند، گفت: انس مادر با قرآن و دوری از گناه، ملائک را ظاهر می‌کند؛ مادرانی که در این طرح شرکت می‌کنند از همه کج‌روی‌ها، دروغ، غیبت و... دوری می‌کنند و همین مسئله موجب عارف‌پروری می‌شود؛ چرا که وقتی مادر سعی کند خوب باشد ناخودآگاه فرزند او هم خوب می‌شود.
مبدع طرح لالایی فرشته در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: زمانی که شش سال پیش طرح لالایی فرشته را معرفی کردیم و این طرح در دنیا معرفی و رسانه‌ای شد یک سال از طرح ما گذشته بود که آمریکایی‌ها مجبور شدند تحقیقات خود را رو کنند و زمانی که طرح خود را رو کردند اعلام شد که 50 سال بر روی این طرح کار کرده‌اند؛ آمریکایی‌ها برای اینکه تحقیقات خود را بر روی جنین و نقش پرورش در دوران جنینی را انجام دهند مادران را در اتاق مخصوصی می‌گذاشتند اما ما یک وسیله صوتی کوچک را به مادر متصل کردیم تا از طریق این وسیله صوتی کار تربیت در دوران جنینی انجام شود.
وی در ادامه گفت: انتظار ما از مسئولان قرآنی کشور این است که به طرح لالایی فرشته نگاه اقتصادی نداشته باشند، بلکه نگاهشان به این طرح نگاه فوق برنامه‌ برای مادران باردار باشد. شبکه قرآن سیما، رادیو قرآن و دیگر رسانه‌ها نیز باید روی این موضوع کار کرده و با تولید برنامه‌هایی تخصصی و کارشناسی، سلامت مادر و جنین را در دوران بارداری رقم بزنند.
موسوی ری‌شهری با بیان اینکه کارشناسان معتقدند شخصیت انسان زیر شش سال کامل می‌شود، افزود: حتی برخی از کارشناسان نیز معتقدند که تربیت انسان زیر سه سالگی شکل می‌گیرد و برخی از محققان آمریکایی معتقدند ضمیر ناخودآگاه بچه‌ها از چهار ماهگی تا سه سالگی همه چیز را ثبت و ضبط می‌کند.
وی یادآور شد: طرح لالایی فرشته باید در دورترین روستاها و ضعیف‌ترین خانواده‌ها وارد شود و این طرح با کمترین هزینه و امکانات به تربیت فرزندان بپردازد. ما معتقدیم جامعه آینده علمی و دانشگاهی کشور را باید با بچه‌هایی هدف‌گذاری کنیم که در دوران جنینی  طی انس مادرانشان با قرآن، تربیت شده‌اند.

captcha