راهیابی نمایش «آخرین لالایی مادر» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
کد خبر: 3377896
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

راهیابی نمایش «آخرین لالایی مادر» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

گروه هنر: نمایش «آخرین لالایی مادر» به نویسندگی و کارگردانی «پژمان شاهوردی» از بروجرد به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نمایش «آخرین لالایی مادر» به نویسندگی و کارگردانی «پژمان شاهوردی» از بروجرد به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.
بنابراین گزارش آیین پایانی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر در سالن سینما کوردستان شهرستان مریوان برگزار شد.
در بخش بازیگری زن، رتبه دوم مشترک با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به حدیث گودرزی به خاطر بازی در نمایش «آخرین لالایی مادر» از بروجرد و نازیلا امینی به خاطر بازی در نمایش سونامی جوراب از سقز اهدا شد.

در بخش طرح و ایده به پژمان شاهوردی برای نمایش «آخرین لالایی مادر» لوح تقدیر اهدا شد، همچنین، در بخش کارگردانی نیز پژمان شاهوردی از بروجرد برای کارگردانی نمایش «آخرین لالایی مادر» لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد.

بر اساس آرای هیأت داوران نمایش‌های رمز وای فای شما چنده؟ از رشت، آخرین لالایی مادر از بروجرد، سونامی جوراب از سقز، دیگه چیزی نمونده از تهران، به وقت گل نی از سقز، مهاجران سینه سرخ زریبار از تهران، ژست از کرج، عروس آشتی از مریوان، قوی‌تر از تهران و مرغ همسایه غاز نیست از تفرش جواز حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را کسب کردند.

بنابراین گزارش شیرین بزرگ‌مهر، کوروش نریمانی و نادر برهانی‌مرند داوری آثار راه‌یافته به بخش نهایی دهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را بر عهده داشتند.
یادآور می‌شود، این جشنواره از پنجم تا نهم مهرماه در شهر مریوان در استان کردستان برگزار شد و در مجموع 38 نمایش در جشنواره دهم حضور داشت که در طول سه روز برگزاری جشنواره در بخش آزاد 22 اثر 65 بار و در بخش آیینی سنتی هم هفت اثر 20 بار اجرا و مورد داوری قرار گرفت.
همچنین در بخش خارج از مسابقه نیز چهار اثر خارجی 11 بار و چهار اثر بخش جنبی نیز 11 بار اجرا شد. اجراهای این دوره از جشنواره در 11 نقطه شهر مریوان و سه روستای نی، ینگیجه و برده ره شه برگزار شد.

captcha