حفظ قرآن، مقدمه و عامل مهمی برای انس با قرآن است + فیلم
کد خبر: 3382116
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
رجبی:

حفظ قرآن، مقدمه و عامل مهمی برای انس با قرآن است + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: نفر دوم مسابقات قرآن کشوری شکوفه‌ها با بیان اینکه حفظ قرآن، مقدمه و عامل مهمی برای انس با قرآن است، گفت: نقش خانواده در تربیت قرانی فرزندان بی‌بدیل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، مهدی رجبی متولد سال 1377 حافظ و طلبه نوجوان استان قزوین است که موفق به کسب مقام دوم در سی‌و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه، در رشته حفظ 20 جزء و در مقطع شکوفه ها شد.

رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا قزوین، درباره چگونگی ورود خود به عرصه حفظ قرآن، اظهار کرد: در دوران تحصیل مقطع ابتدایی، معلم قرآن ما آیات ابتدایی سوره بقره را با ما کار کرد و برای اولین بار چند صفحه از آیات این سوره را حفظ کردم، اما به طور جدی از 15 سالگی در ماه مبارک رمضان سال 1391 حفظ قرآن را شروع کردم.

وی بیان کرد: در هیات شهدای گمنام قزوین با استاد سید حسین حاتمی‌ها، حافظ کل قرآن آشنا شدم و در یکی از جلسات قرآن هیات ایشان خواستند که سوره حجرات را حفظ کنم و بنده یک روزه این سوره مبارکه را حفظ کردم و ایشان هم خیلی تشویق کردند و وقتی متوجه علاقه و انگیزه من شدند پیشنهاد دادند برای حفظ کل قرآن برنامه‌ریزی کنم .

این فرآیند باعث شد تا  از آن وقت به طور جدی کار کردم و در هفته طی چند جلسه محفوظاتم را به ایشان ارائه می دادم و این روند را ادامه دادم تا اینکه بعد از سه سال در ماه مبارک رمضان سال 1394 حفظ قرآن را به اتمام رساندم.

نقش خانواده در روی آوردن به حفظ قرآن

رجبی درباره نقش خانواده‌اش در روی آوردن به حفظ قرآن، اظهار کرد: بیش از هر چیز خانواده و به خصوص پدر و مادر با تربیت صحیح و لقمه حلالی که به فرزندان می دهند، تاثیرگذارند و تشویق های مادرم و نیز خواهرم که حافظ چند جزء از قرآن هستند باعث شد که در این مسیر قرآنی قرار بگیرم.

حفظ مقدمه و عاملی مهم برای انس با قرآن

دارنده عنوان دوم کشوری مسابقات قرآن اوقاف با اشاره به نقش قرآن در زندگی شخصی خود، تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند: بر هر مسلمان است که لااقل روزی 50 آیه قرآن بخواند که این کتاب عهدی است بین خدا و بنده اش. و این انس با قرآن یا با خواندن زیاد آیات و یا با حفظ قرآن به دست می آید و وقتی که آیات را زیاد می خوانیم، خوب چرا حفظ نکنیم و حفظ مقدمه و عامل مهمی برای انس با قرآن است و در پی انس با قرآن، ان شاءالله عمل به قرآن نیز به دست می آید.

رجبی در پاسخ به اینکه چرا حوزه علمیه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده است، گفت: بنده هم اکنون طلبه پایه سوم مدرسه التفاتیه قزوین هستم و طبق اهداف قرآنی ای که دارم به این نتیجه رسیدم که با تحصیل در حوزه علمیه می توانم به اهدافم برسم و به شکل گسترده ای در علوم دینی و قرآنی مطالعه و تحقیق داشته باشم.

این حافظ نوجوان قزوینی در پایان با اشاره به سطح مسابقات اوقاف عنوان کرد: بنده برای اولین بار شهریور ماه در مسابقات کشوری اوقاف در رشته حفظ 20 جزء به عنوان نماینده استان قزوین شرکت کردم و بحمدالله رتبه دوم این مسابقات را کسب کردم و سطح این مسابقات در تمامی رشته ها بسیار بالا بود و از نفر اول تا پانزدهم تنها چند نمره جزئی با هم اختلاف داشتند و به نظر من همه شرکت کنندگان، همین که در مسیر نورانی قرآن کریم قرار گرفته و تلاش می کنند برنده و برگزیده هستند.

در زیر می‌توانید بخشی از فیلم مسابقه این حافظ قرآن در مسابقات شکوفه‌ها را مشاهده کنید.

captcha