کتاب «چهل حدیث مرتضی» منتشر شد
کد خبر: 3446423
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
با نگاهی به آثار شهید مطهری؛

کتاب «چهل حدیث مرتضی» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «چهل حدیث مرتضی» به قلم محمدمهدی رضایی با نگاهی به آثار شهید مرتضی مطهری توسط انتشارات جمال روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «چهل حدیث مرتضی» به قلم محمدمهدی رضایی با نگاهی به آثار شهید مرتضی مطهری از سوی نشر جمال منتشر شد. این اثر با درک نیاز مهم عمومی ساختن آثار شهید مطهری و پاسخ گفتن به آن (درحدّ خود)،‌ تهیه و تدوین شده است.

یکی از ویژگی‌های بحث‌ها و نوشته‌های این شهید، بسامد بالا و کاربرد بسیار روایات و سخنان مأثور ائمه در آن‌هاست. در واقع اگرچه در میان مجموعه آثار استاد مطهری کتابی مستقل در شرح و تفسیر احادیث معصومین دیده نمی‌شود، اما بی‌تردید در بسیاری از موارد گفته‌ها و نوشته‌های آن بزرگوار ناظر به یک یا چند روایت خاص بوده است.

«چهل حدیث مرتضی» که با توجه به نیازمندی‌های دینی و مقتضیات زندگی امروز جامعه اسلامی سامان یافته است. دسترسی مخاطب را به افکار و تأملات علامه شهید مطهری پیرامون چهل موضوع خاص در باب معارف دینی آسان کرده است.

با خواندن دقیق این اثر هم با خوشه‌چینی از خرمن اندوخته‌های معرفتی و معنوی استاد شهید مرتضی مطهری سطح آگاهی‌های مربوط به سبک زندگی پاک و مومنانه را در خود بالا می‌بریم و هم نیک می‌آموزیم که چگونه با تمسک به سیره و سنت اهل بیت(ع) در رسیدن به سعادت وعده داده شده اسلام محکم‌تر و مطمئن‌تر گام برداری.

از ویژگی‌های این کتاب همچنین می‌توان به تنوع عناوین، گوناگونی موضوعات، سطح مختلف مطالب و به روز و مبتلا به بودن احادیث و مضامین آمده در آن‌ها اشاره کرد و اینکه هر کس با هر سلیقه و سطح معلومات می‌تواند لااقل از چند موضوع کتاب استفاده کند و در آن موضوع اطلاعاتی جامع و عمیق و مستند به دست آورد.

کتاب حاضر در سه بخش اعتقادی، اخلاق و اجتماعی کتاب، از موضوعاتی در باب رابطۀ انسان با خدا و فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جهاد و بدعت و توبه گرفته تا تقوا و طریق عبودیت و کار و فال بد زدن و آیین دوستی و انتظار و زهد و سفر و شهادت و هجرت و... یافت می‌شود.

نشر جمال، کتاب «چهل حدیث مرتضی» را با شمارگان 3000 نسخه، به قیمت 12 هزار تومان منتشر و در دسترس مخاطبان قرار داده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://nashrejamal.com و یا با تماس تلفنی با شماره‌های دفـتر قم: 02537746353 و پـخـش آفـتاب پنهـان:  09192511036 و شماره همراه: 09122520250 و دفتر تهران: 02166487118 و یا پخـش ترنج 66979020-021  کتاب را تهیه کنند.

captcha