ترویج فرهنگ نماز در ادارات باعث بهبود خدمت‌رسانی به مردم می‌شود
کد خبر: 3468531
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

ترویج فرهنگ نماز در ادارات باعث بهبود خدمت‌رسانی به مردم می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا با تأکید بر لزوم ترویج و تبیین فرهنگ معارف اسلامی در جامعه، گفت: ترویج احکام اسلامی به‌ویژه فرهنگ اقامه نماز در سطح ادارات دولتی باعث افزایش راندمان کاری و بهبود روند خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

محسن گلابی، فرماندار شهرضا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شهرضا، اظهار کرد: ایمان و تعهد و التزام به اقامه نماز باعث ایجاد روحیاتی در افراد می‌شود که در مجموع زمینه اصلاح اخلاق و روحیات فردی و در نتیجه اصلاح جامعه را به‌دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای ترویج احکام و اخلاق اسلامی در جامعه، کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی است، هر اندازه باورهای دینی در سطح جامعه بیشتر تقویت شود، جامعه‌ای سالم و با نشاط‌تر خواهیم داشت.
فرماندار شهرضا با تأکید بر لزوم توجه به ابعاد معنوی نماز و عبادات، گفت: نماز در حقیقت تشکر از خداوند است و بسترسازی برای ارتقای روح و شخصیت افراد برای ایجاد باورهای عمیقی که در نهایت منجر به ایجاد تحولات گسترده روحی در سطح فردی و اجتماعی می‌شود، از آثار و برکات عبادات است.
گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم پرهیز از سیاست‌زدگی در حوزه استفاده از علوم و معارف، عنوان کرد: وقتی عالمی سخنی را بیان می‌کند و این سخن با منابع دینی، شرعی و فرهنگ اسلامی مردم مطابقت دارد، باید این کلام حق را پذیرفت و در زندگی به کار گرفت.
وی همچنین، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت علما و خطبای شهرستان شهرضا در برگزاری مجالس مختلف، اظهارکرد: فرهنگ غنی این شهرستان همواره مهد پرورش دانشمندانی بوده است که هر یک در رشته تخصصی خود در ردیف بزرگ‌ترین علمای استان و کشور هستند و برهمین اساس باید از ظرفیت علمی این شهرستان استفاده شود.
captcha