دومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن استان‌های کشور تشکیل شد
کد خبر: 3482915
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶

دومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن استان‌های کشور تشکیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: دومین دوره توانمندسازی داوران قرآن، عترت و نماز استان‌های کشور از 19 تا 21 اسفندماه در اصفهان برگزار شد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از برپایی دومین دوره توانمندسازی داوران قرآن، عترت و نماز استان‌های کشور خبر داد و گفت: این دوره از 19 تا 21 اسفندماه با حضور 18 استان همراه گروهی از داوران برجسته و استثنایی کشور در مجموع 19 گروه اردوگاه شهید بهشتی استان اصفهان واقع در شهر ابریشم برگزار شد.
وی با اشاره به حضور حدود 300 نفر از داوران استانی در این دومین دوره توانمندسازی، اظهار کرد: این دوره با هدف تقریب نگرش بین داوران استانی و داوران کشوری مسابقات برپا شد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بین 12 تا 19 نفر براساس جمعیت دانش‌آموزی هر استان به نخستین دوره اعزام شدند، تصریح کرد: به تأیید شرکت‌کنندگان، دوره را خوب ارزیابی کرده‌اند که سطح علمی اساتید انتخاب شده مورد تأیید بوده است.
مسیب‌زاده با تشکر از زحمات اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و اردوگاه کشوری شهید بهشتی طی برپایی این دوره توانمندسازی، اضافه کرد: دوره فوق در رشته‌های صحیفه سجادیه، مداحی، نهج‌البلاغه، تفسیر، قرائت، لحن، وقف و ابتدا با حضور داورانی چون صدرالحفاظ در بخش نهج‌البلاغه، تائب در بخش تفسیر، رحیم خاکی در بخش صوت و لحن، حجت‌الاسلام اعوانی، صحیفه سجادیه در بخش آقایان و در بخش بانوان نیز مرضیه جمالی در رشته صوت و لحن و جعفری، کارگاه نهج‌البلاغه و امیری در بخش صحیفه سجادیه و ... برپا شد.
وی با اشاره به اینکه افتتاحیه این دوره در فضایی معنوی با حضور مدیران و مسئولان این استان انجام گرفت، اظهار کرد: بحمدلله فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به مرحله‌ای رسیده‌ است که گام به گام پا در قسمت تخصصی‌تر برداشته می‌شود و سعی می‌شود با برپایی دوره‌های آموزشی مناسب زمینه رعایت عدالت در مسابقات بیش از پیش در مسابقات مورد تأکید قرار بگیرد و ان‌شاءالله شاهد این باشیم که روز به روز عدالت لازم و کافی در این مسابقات به وجود بیاید.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه دوره فوق به منظور تربیت مدرس داوران استانی است، عنوان کرد: از همه داوران و شرکت‌کنندگانی که در این دوره آموزش‌ دیده‌اند می‌خواهیم تا توجه ویژه به نکات بیان شده در این دوره داشته باشند و مواردی که مورد توجه قرار گرفته است عیناً عمل شود و حتی مدیران به تدریس موارد آموزش داده شده به سایر داوران و مربیان در سطح استان بپردازند.
وی تأکید کرد: معتقد به این نیستیم که نوع فعالیت‌ها کاملا تخصصی است اما این را معتقدیم که به سوی تخصصی شدن حرکت کرده‌ایم و اگر نقطه نظراتی است باید در جلسات نقد و بررسی مطرح شود و در حال حاضر تمام دستورالعمل‌ها و فرم‌ها و مواردی که تقدیم دانش‌آموزان و اساتید شده است باید به مانند گذشته دنبال شود تا اگر نقدی هم بود بعدا تغییراتی انجام گیرد در حال حاضر دانش‌آموزان باهمان فرم‌ها آشنا هستند.
captcha