بهار حقیقی ورود به محیط ولایت ائمه(ع) است
کد خبر: 3484238
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
حجت‌الاسلام میرباقری:

بهار حقیقی ورود به محیط ولایت ائمه(ع) است

گروه حوزه‌های علمیه: بهار طبیعت با نفس رحمانی خداوند هر سال نو می‌شود ولی بهار حقیقی ورود به محیط ولایت ائمه(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری، امروز اول فروردین ماه سال 95 در مراسم آغاز سال نو در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: نوروز و بهار طبیعت نشانه و آیه ای از آیات خداوند است زیرا زمین مرده بعد از مدتی زنده می شود.
وی با اشاره به آیه شریفه «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ﴿۱۷﴾ حدید» تصریح کرد: خداوند زمین مرده را زنده و احیا می کند و قلب ما انسان ها نیز ممکن است در اثر دنیاگرایی و غفلت به سمت مردن پیش رفته باشد و بمیرد و نیازمند احیاء است و احیاء آن نیز با نفس رحمانی خداوند ممکن است.
میرباقری با بیان اینکه طبیعت بعد از مدتی با نفس رحمانی الهی و زنده می شود بیان کرد: قلوب انسان نیز با یک نفحه رحمانی و رحمت الهی می تواند احیاء شود و از میرایی بیرون بیاید به همین دلیل قرآن وامام به عنوان محیی القلوب هستند.
استاد حوزه علمیه اظهار کرد: بهار واقعی و حقیقی ورود به محیط ولایت امام زمان(عج) و انس با قرآن است به همین دلیل فرموده اند که قرآن و امام ربیع القلوب و ربیع الانام هستند.
میرباقری بیان کرد: نفحه رحمانی امام همان نفس رحمانی خداوند است که در زمان ظهور تجلی خواهد کرد همان طور که بهار طبیعت هرسال با نفس رحمانی خداوند ظهور و بروز می یابد و زمین مرده از مرگ نجات پیدا می کند.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی عنوان کرد: پاییز و زمستان بشر نیز سرانجام با ظهور و شکوفایی گل زهرا(س) جای خود را به بهار خواهد داد و زمینه نجات بشر از مردگی قلب و روح فراهم خواهد شد.
یادآور می شود مراسم تحویل سال 1395 در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که با حضور صدها هزار نفر از مردم برگزار شد با تواشیح گروه بین المللی میعاد، تلاوت قرآن و قرائت دعای توسل و ندای یا صاحب الزمان و دعا برای تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) همراه بود.
captcha