سینما فلسطین اصفهان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3488539
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

سینما فلسطین اصفهان راه‌اندازی شد

گروه هنر: سینما فلسطین اصفهان عصر روزگذشته 25فروردین‌ماه با حضور استاندار اصفهان و قائم مقام رئیس حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان عصر روز گذشته چهارشنبه 25 فروردین‌ماه، در آئین افتتاحیه سینما فلسطین در اصفهان، اظهارکرد: حدود یک سال قبل دقیقا در 15 بهمن 1393 رییس جمهور همراه با هیئت دولت سفری به استان اصفهان داشتند و زمانی که از فرودگاه به سمت اصفهان می‌آمدیم، رئیس جمهور پرسیدند برای آینده استان اصفهان چه برنامه‌هایی دارید.
 وی با اشاره به اینکه اصفهان تنها استانی بود که طرح آمایش سرزمین را برای استان آماده کرد، به برنامه چشم انداز بیست ساله و همچنین به ظرفیت‌ها، سرمایه گذاری‌ها و نیروی متخصص دانشگاه‌ها و امکانات فراوان در این زمینه اشاره کرد و افزود: ما 2 محور برای توسعه استان برای 20 سال آینده در نظر گرفته‌ایم و آن‌ها را جمع بندی، مصوب و مبنای کارمان قرار داده‌ایم. استانداراصفهان با بیان اینکه اکنون ما عصر صنعتی را در اصفهان پشت سر گذاشته‌ایم و ما صنعتی‌ترین استان کشور با 2000واحد صنعتی هستیم، بیان کرد: همچنین اکنون استان اصفهان با بیش از 160واحد دانشگاهی و5 دانشگاه با اعطای مدرک بین‌المللی و نیروی متخصص دانشگاهی ترین استان کشور نیز است .
 زرگرپور خاطرنشان کرد: با این شرایط تنها صنعت محور توسعه ما نیست، بلکه ما علم و فن‌آوری را نیز مبنای کار خود قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از محورهای توسعه در استان بر مبنای گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است، افزود: اکنون بیش از 20هزار اثر فرهنگی، میراثی، طبیعی در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 1600 مورد آن ثبت ملی شده و 6 اثر نیز در فهرست آثار بین‌المللی به ثبت رسیده است . استاندار اصفهان ادامه داد: رئیس جمهور پس از شنیدن گزارشی از وضعیت اصفهان در زمینه‌های مختلف گفتند که علاوه بر این‌ها جایگاه هنر در اصفهان کجاست؟ و ایشان ادامه دادند که گر هنر در اصفهان نباشد پس باید در کجای ایران به دنبال آن بود؟
وی گفت: اصفهان خاستگاه و جایگاه هنر و شهری هنر پرور و هنر دوست است، که البته این حرف تنها از خود ما نیست، بلکه گردشگران قرن 6 و 7 که به اصفهان آمدند این مهم را در کتاب‌های خود ذکر کرده‌اند.
وی با ابراز خوشحالی از افتتاح سینما فلسطین در اصفهان، گفت: من به عنوان استاندار متاسفم که تنها 5 سینما در اصفهان وجود دارد و این قابل قبول نیست، زیرا چنین شهری که جایگاه والایی در هنر دارد باید سینماهای بیشتری نیز داشته باشد.
زرگرپور ادامه داد: اکنون اعلام آمادگی می‌کنیم تا در ایجاد مراکز فرهنگی در استان اصفهان بیشتر تلاش کنیم . همچنین سیدین نیا، رییس حوزه هنری استان اصفهان در این مراسم گفت: سینما فلسطین اصفهان در مدت چهار ماه و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان راه اندازی شده است.
captcha