گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی استان زنجان منتشر شد
کد خبر: 3489738
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
حسینی:

گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی استان زنجان منتشر شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان زنجان گفت: گزارش مجموعه عملکرد فعالیت‌های قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی تحت نظارت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با عنوان مجموعه «طلیعه» منتشر شد.

سیداسماعیل حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: گزارش مجموعه عملکرد فعالیت‌های قرآنی موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی تحت نظارت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سال 94، با عنوان مجموعه «طلیعه» منتشر شد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در 5 بخش منتشر شده است، گفت:‌ طلیعه کاری مشترک از سوی اداره امور برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان زنجان است که در 5 بخش تدوین و منتشر شده است.

حسینی افزود:‌ این بخش‌ها شامل بخش‌های آموزشی و پژوهش، تبلیغی و ترویجی، حمایتی و نظارتی، برنامه‌های ویژه و همچنین بازتاب در رسانه‌های جمعی است.

حسینی تاکید کرد: این مجموعه، گزارش عملکرد موسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی استان در سال 94 است که در بخش آموزشی و پژوهشی عملکرد قرآنی در حوزه‌‌های آموزش صحیح‌خوانی، آموزش مفاهیم، آموزش حفظ قرآن، طرح سراسری 1449، دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم و همچنین دوره تربیت مدرس قرآن کریم ارائه شده است.

این فعال عرصه قرآنی در خصوص بخش دوم این مجموعه که تحت عنوان فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی منتشر شده است، گفت:‌ در این بخش سه فعالیت عمده قرآنی در حوزه محافل قرآنی، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و همچنین مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم به شرح عملکرد به صورت آماری و تصویری بیان شده است.

وی افزود: در بخش سوم که شامل فعالیت‌های حماتی و نظارتی است گزارش عملکرد حمایت از جلسات ثابت و محوری حفظ قرآن کریم، حمایت از فعالیت‌های قرانی هیئت‌های مذهبی، حمایت از حلقه‌های تفسیر قرآن، برنامه‌های اعتکاف، حمایت از خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سال گذشته به صورت مفصل آماری و تفصیلی بیان شده است.

حسینی تبلیغ در خصوص برنامه‌های قرآنی را یکی از ابزارهای موثر در تشویق و جلب علاقه‌مندان به حضور در این عرصه عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قرآن محوری‌ترین برنامه در جامعه اسلامی است بر همین اساس باید از همه ظرفیت‌ها برای جذب مخاطب در برنامه‌های قرآنی و نهادینه کردن این فرهنگ متعالی در بین عموم مردم بهره برد.

captcha