گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است
کد خبر: 3503046
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه است از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز گذشته 11 خرداد ماه در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی این اداره‌کل گفت: یکی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتمان سازی فرهنگی اقتصاد مقاومتی است و این به معنای این می‌باشد که ما بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به یک فکر رایج در جامعه تبدیل کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت در زمینه اقتصاد مقاومتی در دو حوزه مطرح می‌شود که یکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامل هنرستان‌های هنرهای زیبای دختران و پسران، مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان است که باید بدانیم بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اقدام‌ها و عمل‌های ما چیست.
وی افزود: حوزه دوم که وظیفه سنگین‌تر ما محسوب می‌شود، بحث گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه است و با توجه به این که دبیری شورای فرهنگ عمومی به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است، باید ببینیم چگونه می‌توانیم از این ظرفیت برای گذشتن از حرف و تحقق عملی شعارها استفاده کنیم.
در این جلسه همچنین دکتر حیدری استاد دانشگاه گفت: در این راستا می‌توانیم روش‌های مرتبط با فرهنگ اقتصاد مقاومتی را با حمایت از آثار و تولیدات گروه‌های هنری گسترش داده و با دادن ایده به هنرمندان، در جهت گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی گام برداریم که با این روش علاوه بر این که در معنای عام تولید محتوای هنری صورت گرفته، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی نیز محور این تولید فرهنگی هنری قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین ما می‌توانیم با بهره‌گیری از یک نظام پیشنهادها، نسبت به جمع آوری ایده در ارتباط با گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی اقدام نموده و سپس با در نظر گرفتن ایده‌های به دست آمده، جهت طراحی و اجرای اقدامات عملیاتی تلاش کنیم، البته ما در جهت ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، بروشورها و کتابچه‌هایی را تهیه کرده و باز هم در دست تهیه داریم که می‌تواند در اختیار مبلغین، ائمه جمعه و ... قرار گرفته و به طرح گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی کمک کند.
captcha