علت طراحی دشمن برای تضعیف توانمندی‌های نظام چیست؟
کد خبر: 3507386
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
دهقانی فیروزآبادی پاسخ می‌دهد:

علت طراحی دشمن برای تضعیف توانمندی‌های نظام چیست؟

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، طراحی دشمن مبنی بر تضعیف توانمندی‌های ملی کشور در دوران پسابرجام را ناشی از استقلال‌طلبی ملت ایران دانست و گفت: در مقابل این طراحی دشمن ما باید بر تقویت توانمندی‌های خود تأکید کنیم؛ تحقق اهداف سند چشم‌انداز و اقتصاد مقاومتی و تداوم پیشرفت‌های علمی در گرو کار و تلاش مضاعف است و گرنه دنیا هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز 25 خرداد در جمع مسئولان و کارگزاران نظام در تشریح طرح‌ها و نقشه‌های دشمن در مقطع حساس فعلی فرمودند: طراحی و نقشه دشمن، از بین بردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی و اگر نتواند، جلوگیری از رشد این توانمندی هاست.

ایشان با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با طراحی دشمن، استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌ها و افزایش روزافزون قدرت و اقتدار کشور است، به بیان توانمندی‌های اصلی و اساسی کشور پرداختند.

رهبر معظم انقلاب در ادامه شش توانمندی اساسی کشور را برشمردند که دشمنان به دنبال تضعیف آنها هستند که عبارتند از: ایمان اسلامی، پیشرفت‌های علمی، توانمندی اقتصادی، توانمندی دفاعی بازدارنده، توانمندی سیاسی ملی و جمعیت جوان کشور.

استقلال‌طلبی، ریشه اصلی اقتدار و توانمندی نظام

کمال دهقانی فیروزآبادی، منتخب مردم تفت و میبد در مجلس دهم و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا درباره طراحی مبتنی بر تضعیف توانمندی‌های ملی کشور از سوی دشمن در مقطع پسابرجام گفت: کشورها در دنیا مستقل هستند یا وابسته. اگر کشوری بخواهد در ساختار کنونی قدرت بین‌المللی مستقل باشد باید هزینه بپردازد.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که ملت ایران پرداخت کرده‌اند بابت همین استقلال‌طلبی‌شان است که با انقلاب اسلامی متبلور شد. استقلال جایگاه خاصی در شعارهای اصلی انقلاب اسلامی داشت زیرا حکومت شاهنشاهی وابسته بود و به لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور تأثیرگذاری در دنیا نبود. شاید آن دوره در برخی موارد توفیقاتی هم در دنیا داشتیم اما در نهایت مجری برنامه‌ها و سیاست‌های قدرت‌های بزرگی مانند امریکا و انگلیس در منطقه بودیم.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: قدرت‌های بزرگ بر روی دنیا به دو شکل تاثیرگذار هستند. یکی اینکه به صورت جداگانه برای خود یک حوزه نفوذ تعریف می‌کنند مانند آمریکا و انگلیس که کشورهای حوزه خلیج فارس را تحت سلطه خود درآورده‌اند و دوم اینکه به صورت جمعی در قالب‌هایی مانند شورای امنیت و به نام حفظ امنیت جهانی منافع خود را پیش می‌برند و بر سر منافع خود با سایر قدرت‌ها معامله می‌کنند و کشورهای مستقل را تحت فشار قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی» پیروز شد و این تبدیل به دکترین سیاست خارجی نظام شد. این شعار به معنای این بود که جمهوری اسلامی نمی‌خواهد تحت سلطه هیچ قدرتی باشد و این ادامه همان استقلال‌طلبی ملت ایران بود.

وی تأکید کرد: به خاطر همین استقلال‌طلبی بود که کشور ما از ابتدای انقلاب تحت فشارهای مختلف قرار گرفت. پس از رحلت امام(ره)، با رهبری رهبر معظم انقلاب این خط ادامه پیدا کرد و اقتدار جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر شد. امروز اقتدار کشور ما در منطقه و جهان اسلام مثال‌زدنی است. یعنی امروز که ناامنی و بی‌ثباتی در افغانستان، عراق، سوریه و ...وجود دارد به اذعان قدرت‌های بزرگ جز با مشارکت ایران صلح و امنیت در منطقه حاصل نخواهد شد و این ریشه در حوزه نفوذی دارد که به واسطه شعار استقلال برای جمهوری اسلامی به دست آمده است.

توانمندی‌های که در اثر استقلال‌طلبی متولد شد 

دهقانی فیروزآبادی درباره اینکه آثار این استقلال‌طلبی چه بوده است و چه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی برای کشور ایجاد کرده است، گفت: یکی از مظاهر استقلال‌طلبی دستیابی به فناوری صلح‌امیز هسته‌ای در دوران تحریم‌های شدید بود. پیشرفت‌های علمی در سایه استقلال کسب شد. صنایع دفاعی کشور در زمانی که از همه طرف با تحریم مواجه بودیم پیشرفت پیدا کرد. به کشور وابسته می‌گویند چه سلاحی داشته باش، چه هواپیما و موشکی داشته باش که تهدیدی هم برای خودشان نباشد اما چون مستقل بودیم خودمان تصمیم گرفتیم چه تسلیحات دفاعی داشته باشیم که امنیت و منافع ملی را تأمین کند و کسی هم نمی‌تواند برای ما تعیین تکلیف کند.

وی خاطرنشان کرد: به عقیده من، برجام یک فضایی ایجاد کرد که در کنار چند کشور بزرگ دنیا که عضو شورای امنیت هم هستند کشور دیگری هم وجود دارد که می‌تواند در برخی حوزه‌ها مستقل باشد و در جهت منافع خود نه منافع قدرت‌ها همکاری و گفت‌وگو کند و به صورتی که خودش صلاح می‌داند تأثیرگذار باشد.

دهقانی با بیان اینکه با حفظ استقلال است که می‌توانیم حرف خود را به گوش جهان برسانیم، گفت: اصلی‌ترین و مهمترین سخن جمهوری اسلامی برای جهان در عرصه فرهنگی است. قدرت‌های بزرگ دنیا در عرصه‌های اقتصادی، علمی، نظامی و سیاسی احساس غنا می‌کنند اما در عرصه فرهنگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. بنیان‌های خانواده در این کشورها از بین رفته است و ابتذال در فرهنگ آنها ریشه دوانده است. در این میان ملتی که حرف جدیدی در حوزه فرهنگ داشته باشد می‌تواند مورد توجه و مرجع سایر ملت‌ها قرار بگیرد. در کنار این استکبارستیزی و حمایت از مظلومان از دیگر سخنان زیبای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی برای دنیاست که برای ما اقتدارآفرین است.

اهداف دشمن از تضعیف توانمندی‌های ملی کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: مجموعه این مسائل سبب شده است که دشمنان پس از ناکامی در پیشبرد برنامه‌‌های خود در قالب‌های مختلف سخت و نرم مانند ترور، جنگ تحمیلی، تحریم‌ اقتصادی، شبیخون فرهنگی، ایران‌هراسی و... در دوران جدید به دنبال تضعیف توانمندی‌ها و مولفه‌‌های اقتدارآفرین نظام باشند تا از این طریق دایره نفوذ ایران در جهان اسلام را کاهش داده و در ادامه به زعم خود رفتار ایران را تغییر دهند.

دهقانی در پایان اظهار کرد: در واقع ریشه اصلی این میزان طرح و برنامه‌ریزی علیه ملت ایران، استقلال‌طلبی و زیر بار سلطه دشمنان نرفتن بوده است. لذا در مقابل این طراحی دشمن ما باید بر تقویت توانمندی‌های خود تأکید کنیم. چشم‌انداز بیست ساله و تلاش در جهت تحقق اهداف آن، تحقق اقتصاد مقاومتی و تداوم پیشرفت‌های علمی در گرو کار و تلاش مضاعف است و گرنه دنیا هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

captcha