بر چهره کودکی‌اش طرح لبخند بکشیم
کد خبر: 3528726
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
زنجیره امید؛

بر چهره کودکی‌اش طرح لبخند بکشیم

کانون خبرنگاران نبأ: مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید، از سال 1386 به‌منظور فراهم کردن خدمات پزشکی و درمانی به افراد زیر ۱۸ سال بی‌بضاعتی که از بیماری‌های قلبی و ارتوپدی و ناهنجاری‌های ترمیمی و پلاستیک رنج می‌برند، تأسیس شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مؤسسه زنجیره امید همکاری‌های علمی نزدیکی با مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید فرانسه(La Chaine de l’Espoir)    دارد که فعالیت‌های این مؤسسه، در دو بخش اصلی فعالیت‌های درمانی و فعالیت‌های آموزشی ــ پزشکی انجام می‌شود.

فعالیت‌های درمانی
این مؤسسه در سه حوزه فوق تخصصی جراحی قلب و ارتوپدی و ترمیمی اطفال به درمان و جراحی کودکان بیمار نیازمند می‌پردازد. فرآیند درمان در این مؤسسه با همکاری پزشکان داوطلب ایرانی و خارجی، مراکز درمانی دانشگاهی و خیرین حقیقی و حقوقی انجام می گیرد. این فرایند شامل مراحل معرفی بیماران از طریق سازمان‌ها، افراد حقیقی و حقوقی، تشکیل پرونده برای بیماران در واحد مددکاری مؤسسه، استعلام محرومیت بیماران توسط مددکاری مؤسسه و یا مرکز معرف بیمار، بیمار توسط پزشک در کلینیک فوق تخصصی مؤسسه و در صورت لزوم جراحی توسط کادر فوق تخصصی در بیمارستان‌های طرف قرارداد مؤسسه است.

فعالیت‌های آموزشی ــ پزشکی

آموزش کوتاه مدت

آموزش کوتاه مدت به دو طریق انجام می‌شود: ۱- سخنرانی‌های علمی توسط پزشکان اعزامی از طرف شبکه بین‌المللی زنجیره امید فرانسه به ایران، این پزشکان در طول مدت اقامت خود با اجرای سخنرانی‌های علمی در مراکز آموزشی ــ درمانی دانشگاهی که با هماهنگی وزارت بهداشت، بیمارستان‌های همکار و هیئت علمی مؤسسه انجام می‌شود به آموزش تازه‌های علم پزشکی می‌پردازند. ۲- انجام معاینات بالینی و جراحی بیماران انتخاب شده در مراکز بیمارستانی طرف قرارداد با همکاری تیم‌های پزشکی داخلی و بین‌المللی.

آموزش بلند مدت

این مؤسسه جهت ارتقاء رشته‌های فوق تخصصی اطفال با اعزام پزشکان به مراکز تخصصی امکان آموزش به‌صورت Observer و Clinical و شرکت در کنگره های علمی را فراهم می‌کند.
این پزشکان پس از بازگشت علاوه بر درمان کودکان نیازمند تحت پوشش مؤسسه در مراکز دانشگاهی نیز خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند.

بیمارستان مرکز طبی کودکان، بیمارستان ترمیمی ولیعصر(عج) متعلق به مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان بهرامی، بیمارستان مدرس، بیمارستان شریعتی و بیمارستان امیراعلم از بیمارستان‌های طرف قرارداد این مؤسسه است.

آدرس اینترنتی سایت مؤسسه زنجیره امید http://zanjirehomid.com است که در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود نیز به آدرس www.zanjirehomid.ir فعالیت و تبلیغ می‌کنند.

فیلم «آی آدم‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد به معرفی و شرح فعالیت‌های این زنجیره پرداخته است؛ با اکران این فیلم از اول شهریورماه محافل خیریه بسیاری با حضور هنرمندان و چهره‌های مطرح فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

تمامی سانس‌های این فیلم پیش خرید شده است و عواید حاصل از فروش بلیط‌ها نیز مستقیم به زنجیره امید اهدا می‌شود.

اصغر فرهادی، کارگردان مطرح بین‌‌المللی کشورمان بعد از تماشای «آی آدم‌ها» به‌عنوان اولین حامی این فیلم، آستین همت بالا زد. همچنین بسیاری از هنرمندان، هر یک به سهم خود و توانایی که دارند در این امر انسان‌دوستانه کمک می‌کنند.

محمود دولت‌آبادی نویسنده رمان کلیدر با حضور در یکی از این محافل ضمن تشکر از کارگردان فیلم گفت: ما آدم‌های ثروتمندی نیستیم که چک بکشیم، اما من می‌توانم جلسه کتاب‌خوانی برگزار کنم و حاصل آن را به این زنجیره تقدیم کنم.

روز دوشنبه، 15 شهریورماه نیز به دعوت روزنامه ایران جمعی از فعالان سیاسی، اقتصادی، برخی از اهالی رسانه، تعدادی از زنان مجلس شورای اسلامی و چهر‌های هنری از جمله کیومرث پوراحمد، پری صابری، امین تارخ، علیرضا شجاع نوری، هانیه توسلی و ... در محل مؤسسه حضور بهم رساندند و در کنار رخشان بنی‌اعتماد و مریم مرعشی، مدیرعامل این مؤسسه به تماشای فیلم نشستند.




روح‌انگیز انوشی

captcha