اعزام 650 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به سفرهای زیارتی
کد خبر: 3544730
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
بهرامی عنوان کرد:

اعزام 650 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به سفرهای زیارتی

گروه اجتماعی: قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری یک‌هزار و 520 مددجوی تحت حمایت استان مرکزی با اعتبار یک میلیارد و 482 میلیون ریال از اردوهای کمیته امداد بهره‌مند شدند و از این تعداد 650 خانواده به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان، عدالت بهرامی، قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: 650 خانواده تحت حمایت در سال جاری تاکنون به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کربلای معلی اعزام شدند، این میزان در مدت مشابه سال قبل 430 نفر بود که در سال جاری رشد خوبی داشته است.
وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری یک هزارو 520 مددجوی تحت حمایت استان مرکزی با اعتبار یک میلیارد و 482 میلیون ریال از اردوهای اعزامی بهره مند شدند و این تعداد در مدت مشابه سال قبل یک هزارو 240 نفر با اعتبار 553 میلیون و 434 هزار ریال بوده است.
وی  با اشاره به جذب حامیان فرهنگی جهت کمک به دانش‌آموزان نیازمند گفت: تلاش ما بر این است که بتوانیم برای دانش‌آموزان و دانشجویان حامی جذب کنیم چراکه توزیع مبالغ مشارکت‌های مردمی در بین 5 هزارو 700 دانش‌آموز رقمی بسیار ناچیز است، فعالیت‌هایی که به واسطه آنها روح و جسم انسان پرورش می‌یابد از جایگاه قابل قبولی برخوردار است و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و تفریحی با هدف ارتقای مهارت‌های فردی، اجتماعی و تقویت باورهای دینی انجام می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان، اعزام خانواده‌های تحت حمایت به سفرهای زیارتی را از برنامه‌های فرهنگی این نهاد عنوان و اظهار کرد : فراهم آوردن تسهيلات و امكانات لازم برای ادامه تحصيل دانش‎آموزان، دانشجويان و طلاب مورد حمايت، رسيدگی به مسائل آموزشی و تربيتی دانش‎آموزان، دانشجويان و طلاب، برگزاری اردوهای تربيتی و آموزشی ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان و خانواده‌ها، برگزاری اردوهای زيارتی مشهد مقدس، تلاش درجهت اعتلای فرهنگ اصيل اسلامی با برگزاری كلاس‌های آموزشی، آموزش مكاتبه‌ای و... از فعالیت‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد است.
captcha