مسلمانان دنیا با دشمنان واقعی اسلام مقابله کنند
کد خبر: 3547373
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
آیت‌الله صدیقی در استانبول:

مسلمانان دنیا با دشمنان واقعی اسلام مقابله کنند

گروه بین‌الملل: امام جمعه موقت تهران در جمع شیعیان ترکیه اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که امام حسین(ع) به ما دادند، تزریق نظارت عمومی است و مسلمانان دنیا با داشتن این روحیه باید دشمنان واقعی اسلام را شناخته و با آنها مقابله کنند نه اینکه با خود بجنگند.

مسلمانان دنیا با دشمنان واقعی اسلام مقابله کنند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استانبول، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران طی حضور در مراسم عزاداری اربعین حسینی که شب گذشته، 29 آبان‌ماه در ورزشگاه محسن یازیجی اوقلو استانبول با حضور شیعیان ترکیه برگزار شد؛ طی سخنانی اظهار کرد: خداوند را شاکرم که اربعین حسینی را در کشور ترکیه و در کنار برادران ترک زبانم عزاداری می‌کنم و در نخستین سفرم به ترکیه چشمان من به دیدن شما برادران مومن روشن شد.
وی افزود: وجه مشترک ایران و ترکیه در این است که ملت ترکیه نیز همانند ایران به اهل بیت(ع) محبت دارند و همه ما دوست اهل بیت(ع) هستیم.
صدیقی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که در ترکیه، شیعه امنیت دارد و شیعیان ترکیه می‌توانند در امنیت کامل به برگزاری مراسم و مجالس بپردازند چرا که در برخی کشورها مانند پاکستان امنیت وجود نداشته و شیعیان نمی‌توانند در آن کشورها به برگزاری مجالس بپردازند اما شیعیان ترکیه می‌توانند در نهایت امنیت برای امام حسین(ع) ماتم بگیرند و قلبشان را با نام امام حسین(ع) روشن کنند. می‌دانم که شما قدر این نعمت را می‌دانید و آن را شکر می‌کنید.
وی در این بخش از سخنان خود به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: قیام امام حسین(ع) چند مرحله دارد و ما باید به امام حسین(ع) اقتدا کنیم چرا که ایشان امام ما هستند و یک درس برای کل بشریت دارند و آن درس هم منشور حریت است.
آزادگی و حریت درسی بود که امام حسین(غ) در آخرین لحظات دادند
صدیقی عنوان کرد: امام حسین(ع) صدایش را از گودال قتل‌گاه بلند کرده و به تمام تاریخ نفوذ و حرفش را به تمام دنیا زده است که اگر دین ندارید اگر از قیامت نمی‌ترسید اما آزاده باشید و حریت داشته باشید. انسان از حریت استقبال می‌کند و انسان باید آزاده باشد و رذل و بی‌رحم نباشد و در واقع آزادگی و حریت درسی بود که امام حسین(ع) در آخرین لحظات خطاب به شیعه آل ابوسفیان دادند.‌
مقابله با حق‌کشی و ظلم و ستم؛ درس دوم سیدالشهدا(ع)
وی افزود: درس دومی که سیدالشهدا(ع) به ما دادند مقابله با حق‌کشی و ظلم و ستم است. نمی‌بینید که حق‌کشی می‌شود و به حق عمل نمی‌شود و از باطل هم ممانعت نمی‌شود؟ اهل باطل دستشان در حرام خوردن و ظلم کردن باز است اما مظلومان و مومنان هیچ حقی ندارند. زمانی که می‌بینید حقی پایمال می‌شود قدرت دفاع از آن حق را ندارید در حالی که باید خون بدهید و از شهادت حمایت کنید.
تزریق روحیه نظارت عمومی؛ درس سوم قیام امام حسین(ع)
امام جمعه موقت تهران سومین درس قیام امام حسین(ع) را تزریق یک روحیه نظارت عمومی به همه دانست و گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) خواستند یک روحیه نظارت عمومی به همه تزریق کنند و بگویند در اسلام به من چه و به تو چه راهی ندارد و همه مسئول هستند.
وی در ادامه عنوان کرد: اگر دیدید در کشور دیگری حق مسلمانان پایمال می‌شود، نگویید به ما چه ما که در کشور خود امنیت داریم چرا که مسلمانان تمام دنیا نسبت به هم حق دارند و با هم برادر هستند و به همین دلیل نیز باید به هم کمک کنند و اجازه ندهند خون مسلمانی ریخته شود و یا اینکه کافران بین مسلمانان فتنه کنند.
صدیقی با بیان اینکه مسلمانان تمام دنیا باید با بصیرت، دشمن واقعی خود را بشناسند، اظهار کرد: وظیفه ما این است که مسلمانان را با هم متحد کنیم و اجازه ندهیم دشمنان اسلام، ما مسلمانان را روبه‌روی هم قرار دهند؛ به جای اینکه مسلمانان جهان روبه‌روی هم بایستیم و با هم بجنگیم باید ببینیم چه کسی قرآن ما را و اسلام ما را قبول ندارد و با آن مقابله کنیم نه اینکه در داخل با هم بجنگیم.
وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع همان نظارت عمومی است و ایمان سیم رابط بین قلب‌ها است و ما باید بتوانیم از هم دفاع کنیم. شما مسلمانان همانند افرادی هستید که در یک کشتی نشته‌اید اگر اتفاقی برای کشتی بیفتد همه غرق می‌شوید پس اجازه ندهید کافران در مسائل مربوط به مسلمنان دخالت کنند و همواره با هم متحد و هم صدا باشید.
درس چهارم قیام امام حسین(ع) مربوط به دنیا نیست
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اما درس چهارم از قیام امام حسین(ع) مربوط به دنیا نیست و آن درس نیز این است که مرگ حق است، اگر می‌خواهید مرگتان شیرین باشد باید جان و مال خود را در راه اسلام بدهید؛ مرگ ترس ندارد بلکه زیبا است و باید مرگ را به آغوش بکشید و همچنین به گونه‌ای زندگی کنید که مردنتان شیرین باشد و البته بهترین شکل مردن، خون دادن در راه خدا برای دفاع از دین خدا است.
وی ادامه داد: هرکس 40 روز، خود را برای خدا خالص کند و گناه نکند و چشم و گوش خود را ببندد و به ناموس کسی بد نگاه نکند، به اعضای خانواده خود ظلم نکند و همچنین اعضا و جوارح خود را پاک نگاه دارد؛ خداوند به او قول می‌دهد که قلب او را مانند لقمان حکیم کند.
صدیقی در این بخش از سخنان خود با اشاره به پیاده‌وری اربعین حسینی که چندین روز قبل از مراسم اربعین حسینی از سوی کشورهای مختلف به سمت کربلا آغاز می‌شود، گفت: اینکه بسیاری از دوستداران امام حسین(ع) چند روز پیاده می‌روند تا امام حسین(ع) را زیارت کنند به خاطر عشقی است که به ایشان دارند و همه با عشق می‌روند و شما که این لحظه در این مراسم حضور پیدا کرده‌اید نیز با عشق آمده‌اید.
در نظام جمهوری اسلامی ایران هر چه داریم از امام حسین(ع) است
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، گفت: به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، ما هر چه داریم از امام حسین(ع) و محرم و عاشورا است و از همین محرم و عاشورا است که توانستیم مملکت خود را از دست شاه بگیریم و در مقابل سال‌ها جنگ نیز پیروز شویم و امروز به جایی رسیدیم که برای خود انرژی هسته‌ای داریم و صاحب ماهواره هستیم.
امام جمعه موقت تهران در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: من پیام نظام جمهوری اسلامی ایران را و سلام مقام معظم رهبری و مردمی که دلشان پیش شما است، به شما می‌‌رسانم. ایران همیشه در کنار ترکیه است و در کودتا هم ایران اولین کشوری بود که در کنار ترکیه بود و با کودتا مخالفت کرد چرا که مکتب ما مکتب انسانیت و همدلی است و ما با کودتا مخالف هستیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: ترکیه و ایران یکی هستند و قدر این برادری را بدانید و با شناخت دشمنان واقعی خود اجازه ندهید بین شما تفرقه ایجاد کنند بلکه دشمنان اسلام را بشناسید و همه با هم با آنها مقابله کنید.
لیلا محمدی
captcha