«سمنوپزی» در منزل یک روحانی + تصاویر
کد خبر: 3560019
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود؛

«سمنوپزی» در منزل یک روحانی + تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ: مراسم «سمنو پزی» همه ساله به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در بیت آيت‌الله سید باقر آيت‌ میردامادی برگزار می شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، مراسم معنوی «سمنوپزی» در بیت آیت‌الله سید باقر آيت میردامادی، نماینده آیت‌الله العظمی نوری‌ همدانی، نویسنده و پژوهشگر حوزوی، از پنج‌شنبه، 23 دی ماه از 7 صبح، آغاز می‌شود و تا 7 صبح جمعه، 24 دی ماه ادامه خواهد داشت.
این مراسم سنتی و با سابقه توسط سید مرتضی آیت میردامادی، مؤسس هیأت محبان امیرالمؤمنین(ع) و برخی دیگران از مؤمنان و خیرینِ شیعه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برپا می‌شود.
آیت‌الله سید باقرآيت میردامادی با بیان اینکه برنامه‌های هیات محبان امیرالمؤمنین (ع) به طور مستمر در «مؤسسه تبلیغاتی، فرهنگی و خدماتی الغدیر» برگزار می‌شود، گفت: مراسم سمنوپزی که از جمله برنامه های مستمر و ثابت این هیأت است، از 7 صبح تا 7 شب 23 دی ماه، خواهران؛ و از 7 شب تا 7 صبح فردا، 24 دی ماه، برادران با قرائت ادعیه و زیارات  اهل‌بیت(ع)، ظروف بزرگ سمنو را به نیت برآورده شدن حاجات خود و دیگران هم می‌زنند.
براساس این گزارش، این مراسم سمنو پزی، با سابقه چندساله به همت سید مرتضی آیت میردامادی، در بیت پدر فقیه و بزرگوارشان، آیت‌الله سید باقر آیت میردامادی برگزار خواهد شد.
در ادامه، تعدادی از تصاویر مراسم سنتی و حسنه «سمنوپزی» در بیت آیت‌الله سید باقر آیت میردامادی می‌آید.
















علیرضا برومند

captcha