پرسش‌هایی از مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
کد خبر: 3560894
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

پرسش‌هایی از مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

گروه دانشگاه: علی‌رغم پاسخگویی معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن به برخی پرسش ها درباره وضعیت اعضای هیئت علمی، همچنان مطالباتی از سوی اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن مطرح است که نیازمند پاسخگویی مسئولان ارشد این دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به دنبال انتشار خبر برگزاری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، برخی اساتید این دانشگاه خواستار پیگیری حقوق صنفی اساتید و هیئت علمی این دانشگاه توسط خبرگزاری ایکنا شدند. به همین منظور با حجت الاسلام سیدمحمد نقیب، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن حقوق صنفی اساتید و هیئت علمی این دانشگاه مصاحبه‌ای در این رابطه صورت پذیرفت و وی پاسخگوی انتقادها و مطالبات اساتید این دانشگاه شد. این مصاحبه را اینجا بخوانید.
نقیب با بیان این‌که جذب هیئت علمی در دانشگاه علوم و معارف قرآن، هیچ تفاوتی با سایر دانشگاه‌‎ها ندارد، ارتقای اعضای هیئت علمی را در گروی ارتقای اساسنامه این دانشکده و تبدیل آن از دانشکده به دانشگاه دانست و گفت: تا این ارتقای اساسنامه انجام نشود؛ بعضی امور هیئت علمی حل نخواهد شد.
به محض انتشار مصاحبه با سیدمحمد نقیب در سایت خبرگزاری ایکنا، با سیل پیام‌ها از سوی دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارکنان و مسئولان این دانشگاه ذیل این گفتگو مواجه شدیم. برخی مطالبات نیز در ارتباط تلفنی برخی اعضای هیئت علمی این دانشگاه مجدد مطرح شد، از جمله اجبار حضور اعضای هیئت علمی بیش از 40 ساعت در هفته در دانشکده‌های علوم و معارف قرآن و اینکه مسئولان این دانشگاه بر اساس چه ضوابط و اساس‌نامه‌ای انتخاب می‌شوند؟
در برخی پیام‌ها آمده است که اساتید عمدتا حوزوی هستند و کمتر از اساتید دانشگاهی استفاده می‌شود و اینکه آیا وجود این مجموعه اساتید دانشگاهی و حوزوی در بدنه اعضای هیئت علمی این دانشگاه موجب اختلال در وضعیت آموزشی این دانشگاه نخواهد شد؟
برخی از پیام‌ها به نحوه عزل، استعفا، جابه‌جایی و یا انفصال از خدمت برخی از مسئولان دانشگاه انتقاد دارند و این که این همه اتفاق در مدتی نه چندان طولانی در دوره ریاست جدید این دانشگاه از چه روست؟
گله‌های متعدد دیگری همچون عدم نظارت صحیح وزارت علوم بر امور این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های کشور و نحوه مدیریت دانشگاه که از سوی برخی اساتید مطرح شده بود و به ما منتقل کردند که اعضای هیئت علمی کمترین سهم را در مدیریت این دانشگاه دارند. همچنین نبود فضای علمی و برخوردها و تصمیم‌های غیرعلمی و از همه مهمتر عدم کفایت سازمان بزرگی؛ چون اوقاف برای اداره این دانشگاه که خود مشغله‌های گسترده و کلانی در سطح کشور دارد، از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه است.
به تازگی نیز تصاویری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود با این عنوان که «در دانشکده علوم قرآنی!!!! ما چه می‌گذرد؟!» و در متن این نامه اعتراضات و مشکلات دانشجویان این دانشگاه آورده شده و در پایان این نامه نوشته‌اند: «چه کنیم، صندوق ارتباط با رئیس که در مقابل دوربین قرار دارد، جلسه پرسش و پاسخ هم که نداریم مجبوریم فعلا این‌گونه انتقاد کنیم!!»
در برخی از پیام های ذیل این خبر از افراد حقیقی نام برده شده است که بعضا توسط خود افراد پاسخ داده شده است. به هرحال کیفیت و حجم دیدگاه هایی که در این بخش از سوی مخاطبان مطرح شده، نشان می دهد مطالباتی وجود دارد که نیازمند پاسخگویی مسئولان است.
ایکنا به عنوان حلقه واسط دانشجویان و اساتید رشته‌های معارف و نیز مسئولان دانشگاه‌ علوم و معارف پیگیر این موضوع هست و برای برقراری ارتباط با دیگر مسئولان این دانشگاه و دریافت پاسخ آن‌ها اعلام آمادگی می کند؛ امری که به رغم پیگیری مکرر ایکنا، در مورد برخی مسئولان این دانشگاه بی جواب مانده است.
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۳:۳۷
1
0
عده ای از اعضای دانشگاه به دنبال جوسازی علیه این دانشگاه وزین و مسئولان شریف آن هستند. مرور زمان مقاصد ناصحیح آنها را عیان خواهد کرد
دانشجوی همین دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۴ - ۱۹:۲۱
0
1
با سلام،متاسفانه مسائل یکی دوتا نیست..از سرفصلهای کاملا بی ارتباط دانشکده ها با قرآن بگیرید تا امکانات ضعیف سخت افزاری..بعنوان مثال امسال دانشکده ها دانشجوی شبانه هم گرفتند وهزینه دریافت می کنند،درحالیکه روزانه وشبانه سر یک کلاس می نشینند(قانونا باید دانشجوئی که هزینه پرداخت می کنه سر کلاس جدا بنشینه) وبه قدری دانشجوی زیاد پذیرش کردند که در دانشکده تهران قسمتی از حیاط رو کلاس کردند.!.خب اوقاف که ماشاء الله به اندازه کل کشور بودجه داره و قصد افزایش ظرفیت داره در هر شهری که دانشکده داره دو ساختمان موقوفه رو یکی کاملا مردانه ودیگری زنانه اختصاص بده تا هم ظرفیت زیادتری جذب کنه هم ما از شلوغیهای بیش از حد ناشی از کمبود جا و تعداد دانشجویان زیاد متضرر نشیم.سرفصلها هم که هیچ ارتباطی به قرآن ندارند وفقط دو کتاب سیوطی وآیت الله معرفت رو از لیسانس تا دکتری داریم دور می زنیم!جای حفظ،تفسیر،تاریخ اسلام ،واحدهای مستمر حدیثی،دروس وحدت اسلامی،مکالمه و متن خوانی عربی به جای قواعد ثقیل وبی کاربرد،مکالمه ومتن خوانی زبان انگلیسی تخصصی،روش صحیح انتقال مفاهیم قرآن،نقش وحضور نخبگان جامعه قرآنی کشور و ریاست افراد قوی در قرآئت،حفظ وتفسیر قرآن ( همه اینها چندین واحد مستمر باشن نه دو سه واحد) و...کجاست؟ جای ریاست مستمر وبدون تعویضهای پی در پی افراد شایسته و قوی در قرآئت،حفظ وتفسیر قرآن در دانشگاه اصلی و همه دانشکده ها کجاست؟ من فقط به برخی مشکلات اساسی اشاره کردم که در حیطه خودم بود ومسلما مسائل بیشتر هم هست...کاش خرجی که اوقاف همه ساله برای مسابقات انجام میده کمی هم به فکر ارتقاء این مسائل در دانشکده هاش باشه ان شاء الله تا جامعه قرآنی مدنظر رو زودتر تشکیل بدیم.با تشکر از ایکنا امیدوارم این مسائل رو هم پیگیری کنید.
دانشجوي دانشگاه علوم قراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۵ - ۱۹:۴۱
0
3
باسلام خدمت دوست عزيزي كه گفتن جوسازي ميكنيم ي سوال دارم اونم اينه كه اگر از مسؤلين دانشگاه هستن بگن كه ايا حاضرن بذارن نزديكان خودشون تو اين دانشگاه درس بخونه دوم اينم بگم اگر اوقاف با اين سرمايه اي كه داره بياد دانشجوهاي خودشو بورسيه كنه بهتره تا اين كه برا خارجي ها خرجش كنه ضمن اين كه هيچ كدوم از دانشجو ها تا حالا اردوي دانشجويي نداشتن كه خارج از استان باشه چون احتمال خطر داره اگه اين طوريه كسي هم نبايد از خانه وزندگي خودش رو ترك كنه و در شهرستان درس بخونه
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۴:۴۷
0
3
یکی از روسای دنشکده های علوم قرآنی از سال ۸۴ تا به حال بر کرسی ریاست نشسته اند.بنده خدا کار هم کرده اند ولی یک نفر چند سال باید رییس باشند
ایشان در کنار خدماتی که میکنند ,خواهر شون(با مدرک فوق لیسانس ) تازگی همسرشون (بافوق لیسانس) در این دانشکده تدریس می کنند
دختر خواهرشون در کادر اداری هستند
مورد آخر رو شنیدم که پسر همین خواهرزاده هم در دانشکده مشغول هستند
در ضمن آقای رییس با حفظ سمت رییس یک دانشکده علوم قرآنی دیگر هم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۷:۴۷
0
3
سلام
فقط و فقط ازمسولان و بزرگواران سایت ایکنا که به درستی و منطقی مثل همه مراکز این مرکز قرانی را هم رصد می کنند و واسطه می شوند تا درد و دل هییت علمی و همکاران دانشگاه را بشنوند و واقعیت هایی که برخی پنهان می کنند را افشا کنند ممنون و قدردانم. خدا حفظتون کنه که این قدر دغدغه انقلاب و اسلام و رهبری رو دارید. ولی ای کاش دوربین ها و جاسوس های اقایان نبودند تا شما می تونستید با هییت علمی ها و همکاران و برخی مسولین دغدغه مند که البته دستشون بسته است و تهدید به اخراج می شوند ارتباط برقرار می کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۱
0
3
از قایم مقام محترم ریس دانشگاه انتظار می رفت که نزارند قایم مقام ایشان(اقای ابراهیمی) اینقدر ناعادلانه برخورد کنند در تودیع مدیر اداری که جوان کم تجربه و نیروی دانشگاه آزاد و کارمند رسمی اونجاست که خود ایشان اورده هم تابلو اهدایی گران قیمت بده و هم سکه طلا اما در جلسه تودیع مدیر پژوهش که از علمای جامعه مدرسین و سابقه ۴۰ سال اجرایی و عضو هییت علمی دانشگاه هست مظلومانه در اتاق بسته و بدون حضور ایشان معارفه اقای امانی انجام بشه.
در هر حال خداوند از این احوال آگاه است و روزی خواهد رسید که در برابر این افعال و حرکات ناشیانه و مغرضانه که از سر حسادت است و به صرف اینکه منصوب دکتر عابدی هستند این کارها را می کنند و بر استعفا دادن اونها اصرار دارند- پاسخگو باشند. بهتره ایشان بجای بخشش بیت المال و حیف و میل کردن،، حقوق عقب مانده و قراردادها و اضافه کاری ۴۰۰ پرسنل خدوم دانشگاه را بپردازند و از اعضای محترم هییت علمی حمایت بشتری کنند که یک چهارم دانشگاه های دیگر حمایت می شوند
111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۳:۰۱
0
0
ریس دانشکده علوم قرانی قم بعد از ۹ ماه برکنار و اقای الهی زاده خودش ریس شد
خبرها حاکی از تغییر ریاست دانشگاه است . ان شاءالله که این اتفاق بیفته و یک شخص با تجربه و دانشگاهی انتخاب بشه.
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۵:۳۰
0
0
بدون در نظر گرفتن این خبر به طور کلی سایت ایکنا خبرهاشو در مورد این دانشگاه خیلی تحقیر آمیز میزنه نمیدونم چرا
پاسخ ها
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۲:۴۰
ایکنا مقصر نیست این عملکرد و مدیریت ضعیف ریس دانشگاه رو میرسونه
captcha