7 بار تلاش ناکام برای تحریف قرآن
کد خبر: 3561054
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
علی جمعه تبیین کرد:

7 بار تلاش ناکام برای تحریف قرآن

گروه بین‌الملل: مفتی سابق مصر در برنامه «والله اعلم» شبکه ماهواره‌ای مصر درباره تلاش‌ها برای تحریف قرآن در طول تاریخ و مراحل چاپ و نشر کلام وحی در قرن نوزدهم میلادی سخن گفت.

اسرائیل؛ تحریف‌کننده قرآن/ 7 بار تلاش ناکام در طول تاریخ/
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «صدی البلد»، علی جمعه، مفتی سابق مصر دیروز، 19 دی‌ماه، در برنامه «والله اعلم» شبکه ماهواره‌ای مصر درباره تلاش‌ها برای تحریف قرآن در طول تاریخ و مراحل چاپ و نشر کلام وحی در قرن نوزدهم میلادی سخن گفت.
وی اظهار کرد: برخی نسخ‌ قدیمی قرآن در که در اروپا و دیگر کشورها چاپ شده است، اشتباهاتی دارد و جابجایی حروف را در آن‌ها شاهدیم، مثل «جعفر» که «جفعر» نوشته شده و یا جایگزینی سین به جای شین در آیه 156 سوره اعراف: «قَالَ عَذَابِي أُصِيبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ» که به جای «اشاء»، «اساء» نوشته شده است.
مركز آلمانی؛ مؤید تحریف‌نشدن قرآن
مفتی سابق مصر افزود: آلمان قبل از جنگ جهانی دوم مرکزی تخصصی برای اطمینان از تحریف‌نشدن قرآن تأسیس کرد و این مرکز با جمع‌آوری حدود هزار نسخه قرآن چاپ قدیم از اقصی نقاط جهان، تحقیقاتی انجام داد و در گزارشی اعلام کرد: «قرآن تحریف نشده و امروز نیز مانند زمان رسول الله{ص} حفظ شده است». این مرکز آلمانی فقط در برخی قرآن‌ها اشتباهات چاپی مشاهده کرده بود.
علی جمعه تصریح کرد: این گزارش هنوز در کتابخانه ملی برلین موجود است و بهترین پاسخ به ملحدان و دشمنان دین است.
جمعه بیان کرد: مرکز آلمانی که در تحقیق درباره نسخه‌های قرآن تخصص داشت، در جنگ جهانی دوم تخریب شد و زمانی که تحریف‌نشدن قرآن را اعلام کرد، 80 درصد قرآن‌ها را بررسی کرده بود.
چاپ قرآن با اشتباه چاپی در مصر
عضو هیئت علمای ارشد الازهر ادامه داد: آخرین قرآنی که در اواخر قرن نوزدهم چاپ شد، در مصر بود و شیخ رضوان بن محمد بن سلیمان المخللاتی بر آن نظارت داشت.
وی اظهار کرد: با وجود نظارت شیخ رضوان بر چاپ این قرآن، این نسخه از اشتباهات چاپی در امان نماند؛ هر چند که این مسئله از جایگاه شیخ مخللاتی که در علوم قرآنی «قرائات و رسم الخط قرآن» تخصص داشت و با نبوغ و علم و دانش خود تألیفاتی ارزشمند به یادگار گذاشت، کم نمی‌کند.
7 بار تلاش برای تحریف قرآن در طول تاریخ
علی جمعه با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در طول تاریخ برای تحریف قرآن تصریح کرد: در طول تاریخ 7 بار تلاش شده است که قرآن تحریف شود؛ اما همه این تلاش‌ها شکست خورد.
وی افزود: یکی از لبنانی‌های مقیم آمریکا خواست قرآنی جدید با نام «فرقان الحق» تألیف کند، با این هدف که به مرور جایگزین قرآن مجید شده و در بین مسلمانان رواج یابد، اما در نهایت شکست خورد و به هدفش نرسید.
تلاش شکست‌خورده اسرائیل
جمعه همچنین با اشاره به تلاش اسرائیل برای تحریف قرآن در سال 1960 میلادی یادآور شد: یکی از آیاتی که اسرائیل تحریف کرد، آیه 64 سوره مائده بود که اصل آیه «وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ» تحریف و به جای آن «وقالت اليهود يد الله معلولة علت أيديهم وآمنوا بما قالوا» جایگزین و این نسخه تحریف‌شده در آفریقا توزیع شد.
مفتی سابق مصر ادامه داد: این تحریف هدف اسرائیل بود؛ اما علمای مسلمان متوجه شده و قرآن‌های چاپی تحریف‌شده را که در آفریقا توزیع شده بود، مصادره کردند و در نهایت تمامی تلاش‌ها برای تحریف پایان یافت و به هیچ نتیجه‌ای نرسید.
captcha