تبعیت از رهبر معظم انقلاب از خصوصیات بارز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود
کد خبر: 3563452
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
استاد درس خارج حوزه علمیه قزوین:

تبعیت از رهبر معظم انقلاب از خصوصیات بارز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود

کانون خبرنگاران نبأ: آیت‌الله علی محمدی تاکندی گفت: تبعیت از رهبر معظم انقلاب و نظر ایشان را بر نظر خود ارجح دانستن از خصوصیات بارز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله علی محمدی تاکندی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قزوین در مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مردم و مسئولان در شهر اقبالیه قزوین برگزار شد، گفت: 54 سال پیش، زمانی که آیت‌الله بروجردی(ره) از دنیا رفتند در مراسم چهلمین روز درگذشت‌شان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ذکر آیه «إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم» طی سخنانی گفتند که هر کس سه خصوصیت تقوی، علم و جهاد را داشته باشد، افتخار قرآن و اسلام است.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این سه صفت با مشی و مرام خود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطابقت داشت چراکه ایشان زمانی که در زندان بودند علم خود را در علم تفسیر، سیاست و استکبارستیزی به رشته تحریر درآورد.
وی ادامه داد: این مجاهد انقلابی وقتی وارد میدان سیاست و مبارزه شد، گردنه‌های خطرناک طاغوت و انقلاب را با سلاح تقوا پشت سر ‌گذاشتند؛ همچنان که این شخصیت مبارز در صحنه رویارویی با امتحانات سخت روزگار با خصوصیت جهاد اخلاقی که برگرفته از مکتب نبوی است، در مقابل نامهربانی‌ها رفتار کریمانه ازخود به نمایش ‌‌گذاشتند.
این استاد درس خارج حوزه علمیه قزوین در پایان سخنان خود یادآور شد: تبعیت از رهبر معظم انقلاب و نظر ایشان را بر نظر خود ارجح دانستن از خصوصیات بارز آن مجاهد نستوه بود.
حجت‌الاسلام فرهاد سماواتی
captcha