سازه‌های شهری می‌توانند در خدمت انتشار توصیه‌های قرآنی سلامت باشند
کد خبر: 3563516
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
علیزاده:

سازه‌های شهری می‌توانند در خدمت انتشار توصیه‌های قرآنی سلامت باشند

گروه سلامت: رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با تأکید بر ورود این سازمان به عرصه‌ فعالیت‌های قرآن و سلامت نسبت به انتشار پیام‌ها و توصیه‌های قرآنی در سازهای شهری ابراز تمایل کرد.

عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی برای فرهنگ سازی سلامت در سازه‌های تبلیغات شهری اظهار کرد: سازمان ما در این راستا متولی تولید محتوا نیست اما می‌توانیم محتواهای مختلفی که در حوزه قرآن و سلامت وجود دارد را در صورت پیشنهاد به اجرا در آوریم.

وی افزود:یکی از موارد مهمی که سازمان زیباسازی شهرداری تهران در رابطه با سلامت انجام می دهد اختصاص سازه‌های تبلیغاتی است ما در اهدافی که در شورای سیاست‌گذاری خود تعیین می‌کنیم، از اساتید حوزه و  دانشگاه، متخصصان پزشکی و روانشناسان بهره برده و در این رابطه موضوع خانواده و آسیب‌هایی که ممکن‌ است از سوی فضای مجازی آنها را تهدید کند در دستور کار قرار داده‌ و به آن پرداخته‌ایم.

علیزاده عنوان کرد: پیش از این نیز در رابطه با موضوعاتی مانند محیط زیست، ورزش و سلامت همگانی نیز کمپین‌هایی را از این طریق راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با تأکید بر  اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران مصمم است به حوزه قرآن و سلامت ورود پیدا کند، تصریح کرد: وقتی موضوع قرآن و سلامت را برای حفظ سلامت مردم به عنوان هدف واحدی در نظر بگیریم می‌توان نخ تسبیح همکاری جهاد دانشگاهی(سازمان فعالیت‌های قرآنی)، وزارت بهداشت و شهرداری تهران را پیدا کرده و این سه نهاد را باهم همگرا کرد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه قرآن بهترین دستورها را در رابطه با سلامت روح و روان و سلامت معنوی دارد، تصریح کرد: کشور ما یک کشور مسلمان بوده و در این راستا مرجعی مانند سازمان فعالیت‌های قرآنی و وزارت بهداشت پا پیش گذاشته و محتواهایی مانند سلامت روان و سلامت معنوی را به ما پیشنهاد دهند.

وی یادآور شد: سازمان زیباسازی شهرداری ذاتا متولی تولید محتوا نیست، بلکه می‌تواند ابزار کار را برای نمایش دادن و فرهنگ سازی محتواهای قرآنی در رابطه با سلامت فراهم کند، روزانه 4 میلیون نفر از متروی شهری استفاده می‌کنند، سازه های آن جا دست ماست ما می‌توانیم این محتواها را با یک کار شکیل و گرافیک مناسب منتشر کنیم و با تکرار آن در سایر نقاط شهری آن را فرهنگ سازی کنیم. 

captcha