تعجیل در ساخت؛ عامل افت سریال‌های مناسبتی در سال‌های اخیر
کد خبر: 3563559
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
پویا امینی:

تعجیل در ساخت؛ عامل افت سریال‌های مناسبتی در سال‌های اخیر

گروه هنر: یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: افت کیفیت تولیدات مناسبتی ماه رمضان دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن تعجیل در ساخت این‌گونه سریال‌ها است، در صورتی که کارهای مناسبتی باید با برنامه‌ریزی و دقت و صبر زیاد تولید شود.

پویا امینی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره تجربه خود از حضور در سریال‌های دینی اظهار کرد: من دومین تجربه‌ام در بازیگری را با سریال «زمان شوریدگی» پشت سر گذاشتم. این کار اثری مذهبی بود که در آن زندگی یکی از یاران امام حسین(ع) در کوفه روایت می‌شد؛ در «زمان شوریدگی» با بازیگران بسیار بزرگی همکاری کردم و همین امر سبب شد نکات فراوانی را بیاموزم.

وی افزود: حضور در کارهای تاریخی - مذهبی بسیار شیرین و دوست‌داشتنی است چون فضایی که بر آن حاکم است که طبعاً دوست داشتنی‌تر از دیگر موضوعات مطروحه در سینماست. هر چند باید این نکته را هم متذکر شوم که دشواری‌های خاصی هم این قبیل تولیدات با خود به همراه دارد، ولی تبعات مثبت آن بسیار بیشتر از سختی‌های آن است.

بازیگر سریال «خوش‌رکاب» در پاسخ به این سوال آیا در کارهای مناسبتی ماه رمضان نقش‌آفرینی کرده است؟ گفت: چند کار مناسبتی در پرونده کاری من وجود دارد، اما «کمکم کن» در میان این تولیدات جایگاهی ویژه دارد، چون هم به لحاظ معنا و هم از نظر ساختار این سریال دینی از کیفیت بسیار خوبی بهره می‌برد، اما متاسفانه در سال‌های جاری می‌بینیم که عمده سریال‌هایی که در ماه رمضان تولید و پخش می‌شود کیفیت لازم را ندارد.

این بازیگر به توضیح فوق اضافه کرد: افت کیفیت تولیدات مناسبتی ماه رمضان دلایل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن تعجیل در ساخت این‌گونه سریال‌ها است، در صورتی که کارهای این‌چنینی باید با دقت و صبر زیاد و با برنامه‌ریزی تولید شود.

وی درباره جشنواره فیلم فجر نیز چنین اظهار نظر کرد: فستیوال فیلم فجر بزرگترین اتفاق سینمایی کشور محسوب می‌شود که با نام انقلاب اسلامی پیونده خورده است؛ بنابراین این معنا می‌بایست بیشتر در تولیدات نمود داشته باشد، همچنین امیدوارم با توجه به تنوع فرهنگی کشور جشنواره‌هایی چون فجر تعدادشان بیشتر شود تا همه تولیدات امکان دیده شدن داشته باشند.

این بازیگر در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره شرایط فعلی بازیگری اینگونه اظهار نظر کرد: آخرین سریالی که من در آن بازی داشتم به اپیزودی از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» مربوط می‌شد. این امر نشان می‌دهد که وضعیت بازیگری در کشورمان تا چه اندازه مایوس‌کننده است. برای همین امیدوارم تا همه بازیگران امکان کارکردن داشته باشند تا کسی به اجبار مجبور نشود در کارهایی که نمی‌پسندد حضور داشته باشد.

امینی در انتهای سخنانش تاکید کرد: من به‌شخصه پیشنهادات بازیگری دارم، اما کیفیت فیلمنامه‌ها به اندازه‌ای ضعیف است که بهتر می‌بینم در آنها حضور نداشته باشم. این وضعیت درباره دیگر بازیگران هم صدق می‌کند، پس از مسئولان سینما و تلویزیون خواهش می‌کنم برای ارتقای کیفیت تولیدات به روی بحث فیلمنامه توجه ویژه‌تر داشته باشند.
captcha