30 دی‌ماه؛ آغاز رقابت قرآنیان منطقه 18
کد خبر: 3563607
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

30 دی‌ماه؛ آغاز رقابت قرآنیان منطقه 18

کانون خبرنگاران نبأ: رقابت قرآنیان منطقه 18 در چهارمین دوره مسابقات سراج از 30 دی‌ماه با حضور تمام گروه‌های سنی آغاز می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ رقابت قرآنیان منطقه 18 در چهارمین دوره مسابقات سراج از 30 دی‌ماه با حضور تمام گروه‌های سنی آغاز می‌شود، این مسابقات در رشته‌های قرائت، تخقیق و ترتیل و حفظ ویژه خردسالان و کودکان  است و مسابقات در میان قرآن آموزان جلسات، مؤسسات و کلاس‌های آموزش قرآن در پنج رده سنی 4 تا 6 سال، اول تا سوم ابتدائی، زیر 12 سال، 12 تا 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود همچنین رشته‌های قرائت ترتیل مبتدی و حفظ خردسال و کودک فقط در مرحله مقدماتی (منطقه‌ای) برگزار می‌شود و مرحله نهایی ندارد.
نفرات اول و دوم رشته‌های پنج‌گانه، به غیر از ترتیل مبتدی و حفظ خردسالان و کودکان از هر منطقه انتخاب شده و برای شرکت در مسابقه‌ی نهایی به ستاد مسابقات در فرهنگسرای قرآن معرفی می‌شوند. این دوره از مسابقات برای اولین بار در رشته حفظ در گروه‌های مختلف سنی  از 22 سوره آخر قرآن و 28 سوره آخر قرآن خواهد بود.
مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات پنجشنبه 30 دی‌ماه برای بانوان در فرهنگسرای خاتم(ص) و آقایان در خانه فرهنگ امام علی(ع)  و یکم بهمن‌ماه  برای بانوان در فرهنگسرای خاتم(ص) و برادران در خانه فرهنگ امام علی‌(ع) با حضور داوران اعزامی از فرهنگسرای قرآن برگزار می‌شود و ساعت برگزاری مسابقه در روزهای یاد شده 9 تا 17 است.
تمامی شرکت کنندگان کودک و خردسال با اهداء جایزه عمومی تشویق می‌شوند و در هر رشته در گروه سنی و جنسی در مرحله مقدماتی نیز 5 نفر و مجموعاً 80 نفر اقا و خانم انتخاب و روز چهارشنبه 6 بهمن‌ماه ساعت 15 در آستانه دهه فجر در مجموعه شهید مختار سلیمانی
 با حضور مسئولان منطقه‌ای تجلیل خواهند شد.
مرحله نهایی این مسابقات، با حضور برگزیدگان مرحله مقدماتی مناطق در رشته‌های پنج‌گانه روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه از ساعت 9 الی 16 در فرهنگسرای قرآن برگزار و آیین اختتامیه و اهدای جوایز نفرات برتر تمامی رشته‌ها در رده‌های سنی مختلف اوایل اسفندماه با حضور مسئولان فرهنگی، هنری، مذهبی و عموم شرکت کنندگان در فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد.
تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی با فراهم‌سازی رقابتی سالم در سطح محلات، ارتقای اطلاعات قرآنی استادان و شاگردان ممتاز جلسات، شناسایی استعدادهای قرآنی، بهره‌گیری از توانمندی‌های استادان قرآنی مناطق، حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی توسط سازمان فرهنگی هنری و تشکیل ستاد حمایتی از آنان، زمینه‌سازی انس و الفت شهروندان با قرآن کریم و گسترش مفاهیم قرآنی، از جمله اهداف برگزاری مسابقات فعالان جلسات قرآنی محلات شهر تهران (سراج) است.
فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانی یافت‌آباد، شهرک ولیعصر، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان شهید پزاند، بوستان لواسانی  با شماره تلفن 66207068  آماده پاسخگویی به سؤالات علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات است.
علی‌اکبر اسماعیلی
captcha