مدرسه اسلامی؛ پاسخ مسلمانان سوئیس به قانون شنای مختلط
کد خبر: 3563610
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹

مدرسه اسلامی؛ پاسخ مسلمانان سوئیس به قانون شنای مختلط

گروه بین‌الملل: کمیسیون مسلمانان شهر «بازل» سوئیس در پاسخ به صدور قانون الزام شنای مختلط برای دانش‌آموزان از سوی دادگاه حقوق بشر اروپا که نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است، تصمیم دارد مدرسه اسلامی خصوصی تأسیس کند.

تاسیس مدرسه اسلامی خصوصی در پاسخ به دادگاه حقوق بشر اروپا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری « express»، به دنبال صدور قانون اجباری‌شدن شنای مختلط برای دختران مسلمان در سوئیس در بررسی شکایت دو شهروند سوئیسی ترک‌تبار که حاضر نبودند دختران نوجوان خود را به کلاس‌های اجباری آموزش شنا در استخر مختلط بفرستند، کمیسیون مسلمانان بازل اعلام کرد مدرسه اسلامی خصوصی تأسیس خواهد کرد.
در سال ۲۰۱۰ بعد از یک کشمکش حقوقی طولانی، به پدر و مادر این دختران دستور داده شد که به دلیل کوتاهی در عمل به تعهدات خود نسبت به فرزندانشان ۱۳۰۰ یورو جریمه بپردازند.
اما این پدر و مادر سوئیسی ترک‌تبار شکایت کردند که این طرز برخورد با آنها، نقض ماده ۹ کنوانسیون حقوق بشر اروپاست که به حق آزادی اندیشه، وجدان و مذهب مربوط می‌شود.
«سرحد کراتکین»، نماینده رسانه‌ای کمیسیون مسلمانان بازل گفت: انجمن‌های شخصی مسلمانان خود را برای تحقق اهداف تأسیس یک مدرسه اسلامی خصوصی آماده کرده‌اند.
«یوهانس زوالینا»، استاد الهیات سوئیس که به خاطر حمایت از مسلمانان شهرت دارد، گفت:‌ علاوه بر حمایت از تصمیم مسلمانان سوئیس برای تأسیس مدرسه اسلامی، تمام تلاش خود را برای افتتاح آن انجام خواهم داد.
وی گفت: اجبار خانواده‌های مسلمان برای پرداخت جریمه به خاطر نفرستادن دختران خود به کلاس شنای مختلط، یک تبعیض آشکار است.
captcha