رقابت کشوری قرآن ویژه تکواندوکاران برگزار می‌شود
کد خبر: 3563618
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
در خانه تکواندو؛

رقابت کشوری قرآن ویژه تکواندوکاران برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین دوره مسابقات قرآن ویژه تکواندوکاران سراسر کشور در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

محمد احمدیان،‌ کارشناس فرهنگی فدراسیون تکواندو، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن ویژه تکواندوکاران کشور، گفت: این مسابقات در بخش‌ها و رده‌های سنی مختلف و با حضور تکواندوکاران کشورمان برگزار می‌شود.
وی در مورد رشته‌ها و بخش‌های این رقابت،‌ افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن به مدت دو روز و طی روزهای نهم و دهم بهمن‌ماه در خانه تکواندو برگزار خواهد شد. همچنین مهلت ثبت نام برای حضور در این رقابت‌ها تا روز شنبه دوم بهمن‌ماه خواهد بود که البته احتمال تمدید زمان ثبت نام نیز وجود دارد.
احمدیان تصریح کرد: مسابقات در دو بخش قرائت و حفظ قرآن و اجرای فرم‌های پومسه در گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود که رقابت‌های بانوان روز نهم و آقایان نیز روز دهم بهمن‌ماه خواهد بود. همچنین این مسابقات در رده ‌سنی كمتر از 14 سال، ‌رده سنی 15 تا 17 سال و 18 تا 30 سال برگزار می‌شود.
کارشناس فرهنگی فدراسیون تکواندو اظهار کرد: در رده سنی کمتر از 14 سال در رشته حفظ قرآن کریم متقاضیان باید 20 سوره از جزء 30 قرآن کریم را حفظ بوده و فرم‌های 2 و 4 پومسه را نیز اجرا نمایند. همچنین در بخش قرائت (صوت و لحن) نیز باید یك سوره اختیاری از جز 30 قرآن را قرائت كرده و به اجرای فرم‌های 4 و 6 پومسه بپردازند.
وی با تأکید بر اینکه امتیازات فرم‌های پومسه و رقابت قرآنی با هم جمع می‌شود و پس از آن برگزیدگان معرفی می‌شوند،‌ گفت: در رده‌ سنی 15 تا 17 سال و در رشته حفظ نیز یك جز اختیاری از قرآن کریم به عنوان محور مسابقه معرفی شده است، اجرای فرم‌های 4 و 6 پومسه نیز در این بخش باید اجرا شود. در بخش قرائت نیز سوره مباركه «شوری» و «صف» و اجرای فرم‌های 4 و 6 پومسه در نظر گرفته شده است.
احمدیان اذعان کرد: همچنین پومسه‌روهای رده‌ سنی 18 تا 30 سال نیز می‌بایست یك جز از قرآن را به صورت اختیاری حفظ نموده و به اجرای فرم‌های 6 و 8 بپردازند و در بخش قرائت نیز سوره‌های مباركه «آل عمران» و «اعراف» و فرم‌های 6 و 8 پومسه را اجرا کنند.
یادآور می‌شود رده‌بندی شركت‌كنندگان براساس مجموع امتیازات مسابقات قرآن و پومسه مشخص می‌شود و در پایان به نفرات اول تا سوم هر رده‌سنی حكم قهرمانی، مدال و جایزه اهدا خواهد شد.
 
رقابت کشوری قرآن ویژه تکواندوکاران برگزار می‌شود

رقابت کشوری قرآن ویژه تکواندوکاران برگزار می‌شود
captcha