مشهد؛ میزبان دومین مجمع خادمان قرآن/ تجلیل از دو استاد فقید قرآنی
کد خبر: 3563652
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
از 27 تا 29 بهمن‌ انجام می‌گیرد؛

مشهد؛ میزبان دومین مجمع خادمان قرآن/ تجلیل از دو استاد فقید قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین مجمع خادمان قرآن کریم از 27 تا 29 بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمعین، مسئول انجمن خادمان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: دومین مجمع خادمان قرآن با هدف تبیین و تشریح اساس‌نامه و همچنین برگزاری انتخابات شورای مرکزی انجمن خادمان قرآن 27 تا 29 بهمن‌ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین جلسه این مجمع در سال 93 در مشهد برگزار شد، تصریح کرد: این جلسه، پس از 20 سال، خادمان قرآن را ساماندهی کرد و با هدف تشکیل انجمن، راه‌اندازی شد. خوشبختانه امسال این انجمن با حضور حدود 171 عضو، دومین مجمع خود را برگزار می‌کند.
پورمعین عنوان کرد: مهمترین هدف این مجمع، ساماندهی و ایجاد مجامع تخصصی هشت‌گانه و همچنین برگزاری انتخابات شورای مرکزی که متشکل از نمایندگان هشت گروه تخصصی از خادمان قران اعم از قاریان، حافظان، پژوهشگران، ناشران، هنرمندان، مدیران، رسانه‌های دیجیتالی و مفسران و مترجمان قرآن خواهد بود در تاریخ 28 بهمن‌ماه نمایندگان خود را به عنوان رئیس مجامع تخصصی انتخاب می‌کنند.
پورمعین اضافه کرد: اعضای این شورای مرکزی در اولین نشست خود، دبیرکل را انتخاب و معرفی می‌کنند که با ابلاغ از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت سه سال امور جاری انجمن، اجرای سیاست‌های اساسنامه و فعالیت‌های و برنامه‌های مصوب این انجمن را اجرایی می‌کند.
وی اظهار کرد: طی دو سال گذشته توانستیم دفتر انجمن را افتتاح و خادمان قرآن را شناسایی کنیم و برای آنها پرونده مجزا داشته باشیم. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی و اساس‌نامه خوب و ثبت شده از جمله فعالیت‌های دیگر بوده است.
تجلیل از مقام خادمان فقید قرآنی
مسئول تشکیل انجمن خادمان قرآن تصریح کرد: در این مجمع از مقام خادمان فقید چون مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و استاد ابوالفضل علامی و دیگر افرادی که طی این دو سال به دیار باقی شتافتند، تجلیل خواهد شد.
این خادم قرآن تأکید کرد: امیدواریم مراسم بیست و دومین دوره تجلیل از خادمان قرآن تا قبل از پایان سال و با حضور حجت‌الاسلام والمسمین روحانی، رئیس جمهور برگزار شود.
captcha