نقل ماجرای تاریخی «نجاشی» در کلیسای آمریکایی
کد خبر: 3563677
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

نقل ماجرای تاریخی «نجاشی» در کلیسای آمریکایی

گروه بین‌الملل: در مراسم سالیانه بزرگداشت تنوع و اتحاد بین ادیان در کلیسای «مک فارلین» آمریکا یکی از مسلمانان با نقل ماجرای فرستادگان پیامبر(ص) به حبشه و رفتار عادلانه «نجاشی»، پادشاه مسیحی حمایت از مهاجران مسلمان را خواستار شد.

نقل ماجرای تاریخی «نجاشی» در گردهمایی بین ادیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری « normantranscript»، کلیسای جامع پروتستان «مک فارلین» در شهر «اکلاهما سیتی» آمریکا دیروز، 27 دی‌ماه، میزبان مراسم بزرگداشت تنوع و اتحاد بین ادیان بود که در آن «عماد انچاسی»، سخنران مسلمان با اشاره به ماجرای تاریخی فرستادگان پیامبر(ص) به حبشه و رفتار پادشاه مسیحی، حمایت از مسلمانان به ویژه مهاجران را خواستار شد.
وی در سخنرانی خود گفت: اوایل اسلام با افزايش فشارهای كفار بر مسلمانان زمانیکه تعدادی از مسلمانان بنا به خواسته رسول خدا  به حبشه هجرت كردند، نجاشی، مسلمانان را همانند مهمان عزيز داشت و پس از آشنايی با اصول دين اسلام، آن را محترم دانست.
انچاسی افزود: بعضی از مردم آمریکا به دنبال پیشنهاد ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، به مسلمانان مهاجر می‌گویند به خانه‌هایتان برگردید، آیا چنین حرفی تأسف‌برانگیز نیست؟
وی سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: با وجود اظهارات اسلام‌ستیزانه و ادامه نقض حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی در آمریکا، ما مسلمانان هنوز به آینده بهتر امیدواریم.
captcha