توأمانی جهاد علمی و جهاد با دشمنان رمز بقای اسلام است
کد خبر: 3563777
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

توأمانی جهاد علمی و جهاد با دشمنان رمز بقای اسلام است

گروه اجتماعی: مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه گیلان رمز بقای اسلام را جهاد علمی و جهاد با دشمنان دانست و گفت: صاحبان اندیشه و خردورزی باعث حیات یک جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین بصیری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان روز گذشته، 27 دی در مراسم بزرگداشت ارتحال یار دیرین امام و رهبری مرحوم حضرت آیتالله هاشمی رفسنجانی که در مسجد این دانشگاه برگزار شد، ضمن تمجید از شخصیت سیاسی و علمی مرحوم هاشمی، به بیان رشادت ها و مبارزات ایشان در طی دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

وی رمز بقای اسلام را جهاد علمی و جهاد با دشمنان دانست و با استناد به آیات قرآن و روایات به تفاوت بین صاحبان علم و دانایی با دیگران اشاره کرد و صاحبان اندیشه و خردورزی را باعث حیات یک جامعه خواند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان در ادامه با برشمردن دوران حیات مرحوم آیتالله رفسنجانی، ایشان را جز عالمانی دانست که علمش به جامعه منفعت می رساند و گفت: توامان بودن جهاد علمی و جهاد با دشمن در ایشان مشهود بود.

این کارشناس دینی به سوابق اجرایی و حساس یار دیرین امام و رهبری در دوران بعد از انقلاب اشاره کرد و خواستار عدم افراط و تفریط در جامعه در ارتباط با شخصیت های نظام و مسائل اجتماعی شد و نقدپذیری و شنیدن سخنان اندیشه های مخالف  را لازمه یک جامعه پویا دانست.

captcha