مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3563778
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی؛

مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مشهد برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد: مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به همت جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی مشهد،‌ در مسجد بیمارستان قائم مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم یادبودی برای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مجاهد نستوه و انقلابی، یار دیرین امام و رهبری، صبح امروز 28 دی‌ماه، در مسجد بیمارستان قائم مشهد برگزار شد.
مراسم یادبود هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزار شد
در مراسم یادبود ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به همت سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی مشهد برپا شد، پس از قرائت قرآن و مداحی، حجت‌الاسلام راشد یزدی، سخنران و کارشناس مذهبی به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی با بیان اینکه مرگ با تمام قدرت نابودکنندگی که دارد، حریف دو گروه نمی‌شود، یکی شهدا و دیگری عالم مؤثر، افزود: بعد از شهید، تنها درختی که خزان نمی‌پذیرد و هیچ‌وقت بی‌برگ نمی‌ماند، افرادی هستند که روی انسانیت و نوع تفکر بشر تأثیر می‌گذارند.
وی در ادامه به انقلاب جمهوری اسلامی ایران اشاره و با بیان اینکه انقلاب مثلثی است که سه ضلع آن، مرحوم بهشتی، آیت‌الله رفسنجانی و آیت‌الله خامنه‌ای هستند، گفت: این مثلث قبل از انقلاب شکل گرفت و وقتی سه ضلع آن به هم پیوست، تکیه‌گاه امام خمینی(ره) را ایجاد کردند.
وی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اظهار کرد: برای هر کاری مردانی ساخته و پرداخته آن میدان هستند که کسی نمی‌تواند جای آن‌ها را پر کند، مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم از جمله این افراد بود و کسی نمی‌تواند جای خالی‌اش را پر کند.
مراسم یادبود هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزار شد
وی با بیان اینکه اگر ملتی قدر زمان را بداند، برنده است اما متاسفانه بسیاری از ما برای زمان ارزش قائل نیستیم، گفت: ما امیدواریم که افرادی ساخته شوند و خلأ نبودن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را پر کنند اما آنچه اینجا مهم است زمان است، زیرا دوباره فردی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود بیاید، خیلی مقدمات نیاز است.
راشد یزدی با بیان اینکه لباس روحانیت را بسیاری از ما داریم اما آنچه یک روحانی مثل هاشمی را از بقیه جدا می‌کند، افکار و بینش او است، اذعان کرد: در فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تنها روحانیت ضربه نخورد، بلکه مردم هم ضربه خوردند.
وی در ادامه به تفاوت بدرقه و استقبال پرداخت و با بیان اینکه وقتی مردم از کسی بدرقه می‌کنند یعنی آن فرد واقعا در دل مردم قرار داشته است، گفت: مردم به بدرقه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتند.
وی افزود: برای از دست دادن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که یک رکن انقلاب بودند واقعا ناراحت هستیم؛ فردی از بین ما رفت که وجودش بسیار مفید و تکیه‌گاه جامعه بود و در این بین چاشنی زخم دل ما در داغ وی این است که خداوند فقدان او را با افراد دیگر جبران کند و به رهبر انقلاب طول عمر عطا کند.
مراسم یادبود هاشمی رفسنجانی در مشهد برگزار شد
یادآور می‌شود، در این مراسم جمعی از مسئولان استان و جهاددانشگاهی، اساتید و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز آموزش عالی خراسان رضوی حضور داشتند.
captcha