تشکیل مجمع خیرین قرآنی در ایام الله دهه فجر
کد خبر: 3563785
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

تشکیل مجمع خیرین قرآنی در ایام الله دهه فجر

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از تشکیل مجمع خیرین قرآنی در ایام الله دهه مبارک فجر در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حجت الاسلام محمد رضا شفیعی، مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر پیروزی انقلاب اسلامی از تشکیل مجمع خیرین قرآنی در استان مرکزی خبر داد  و  گفت: این مجمع قرآنی با هدف انجام هر چه بهتر فعالیت های قرآنی با حضور و مشارکت خیرین و نیکوکاران تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه در مباحث قرآنی و احکام الهی و اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام مردم نذوراتی دارند، ادامه داد: در بحث مسایل فرهنگی کمترین بودجه ها هزینه می شود و سهم فعالیت های قرآنی از این بودجه بسیار ناچیز است.
دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان مرکزی با بیان اینکه بودجه اندک قرآنی پاسخگوی این بخش نیست، اضافه کرد: مردم فهیم و با ایمان استان مرکزی همواره نذوراتی را در این زمینه داشته و دارند و این مجمع نیز به منظور ساماندهی این نذورات و همچنین خیرین تشکیل می شود. حجت الاسلام شفیعی، تقویت فرهنگ تعاون و نیکوکاری، ترویج سنت ارزشمند باقیات و صالحات در استان را از اهداف تشکیل این مجمع دانست و گفت: در استان یکسری برنامه در طول سال بر اساس اعتبارات داخلی و استانی که بسیار ناچیز است برگزار می شود و این اعتبارات ناچیز پاسخگوی حجم گسترده فعالیت های قرآنی نیست.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ها که با نگرش بومی انجام می شود، می طلبد که از ظرفیت های خیرین و نیکوکاران در هر شهرستان استفاده شود.
مسئول درالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در این طرح خیرین علاقمند به فعالیت های قرآنی در هر شهرستان شناسایی می شوند و در ایام الله دهه فجر از آنها برای تشکیل این انجمن دعوت می شود.
حجت الاسلام شفیعی ادادمه داد: پس از تشکیل مجمع خیرین قرآنی علاوه بر کارهای ذاتی که در طول سال اجرا می شود، نقاط ضعف در بخش های مختلف شناسایی و طرح ها و برنامه های موثر قرآنی انجام می شود.
وی تشکیل این مجمع قرآنی را از جمله برنامه های کمیته قرآنی دهه مبارک فجر دانست و ادامه داد: در ایام دهه مبارک فجر ۳۰۰ برنامه قرآنی در استان مرکزی برگزار می شود.



captcha