نصب مجدد بیلبورد روز ملی استرالیا/ ناکامی اسلام‌ستیزان
کد خبر: 3565499
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

نصب مجدد بیلبورد روز ملی استرالیا/ ناکامی اسلام‌ستیزان

گروه بین‌الملل: بیلبورد روز ملی استرالیا در ملبورن که به دلیل تهدیدهای گروه‌های راست افراطی به خاطر تصویر دو دختر مسلمان با حجاب، پایین کشیده شد، در سراسر این کشور دوباره نصب می‌شود.

نصب مجدد بیلبورد روز ملی استرالیا/ ناکامی اسلام‌ستیزان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه گاردین، این بیلبورد دیجیتال برای تبلیغ روز ملی استرالیا که مصادف با 26 ژانویه (هفتم بهمن‌ماه) است، در شهر ملبورن نصب شده بود.
در این تبلیغ، به صورت پشت سر هم عکس استرالیایی‌های دارای پیشینه‌های فرهنگی مختلف نشان داده می‌شد که یکی از آن‌ها عکس دو دختر مسلمان با حجاب بود که پرچم استرالیا را در دست داشتند.

این مسئله سبب بروز اعتراضاتی شد که به تحریک گروه‌های راست‌گرا و ضد مهاجرت انجام گرفت
.
رابین اسکات، وزیر امور چندفرهنگی ایالت ویکتوریای استرالیا اعلام کرد: به خاطر تهدیداتی که علیه کمپانی رسانه‌ای «کیو ام اس»؛ مسئول نصب این بیلبورد، صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این بیلبورد برداشته شود؛ اما هرکس که برداشته‌شدن این بیلبورد را یک موفقیت می‌پندارد بهتر است که در دیدگاه خود در مورد روز ملی استرالیا تجدیدنظر کند.
روز ملی استرالیا روز گردهم آوردن مردم و جشن گرفتن تنوع در این کشور است.
در پاسخ به برداشته‌شدن عکس دختران مسلمان، کمپینی راه‌اندازی شد که توانست مبلغ قابل توجهی را برای بازگرداندن تصویر دختران مسلمان جمع‌آوری کند
.
بیشتر مبالغ اهدا‌شده از سوی مردم استرالیا بود که می‌خواهند عکس دختران مسلمان نیز به عنوان بخشی از جامعه روی بیلبورد روز ملی این کشور قرار گیرد
.
با مبلغ قابل توجهی که در این کمپین جمع‌آوری شد، ده‌ها بیلبورد در شهرهای سراسر استرالیا دوباره نصب خواهد شد که عکس این دختران مسلمان را به عنوان نماینده گروهی از جامعه استرالیا به تصویر می‌کشد.

همچنین پوسترهایی نیز با این عکس و با موضوع روز ملی استرالیا منتشر خواهد شد.
captcha