تظاهرات مردم انگلیس علیه سیاست‌های ابلاغی ترامپ
کد خبر: 3568654
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

تظاهرات مردم انگلیس علیه سیاست‌های ابلاغی ترامپ

گروه بین‌الملل: بیش از 20 هزار نفر از مردم انگلیس در شهرهای مختلف این کشور عصر دوشنبه، 11 بهمن، در محکومیت فرمان ضد مهاجرتی ترامپ، رئیس‌‌جمهور آمریکا تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم انگلیس علیه سیاست‌های ابلاغی ترامپ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «تلگراف»، ده‌ها هزار نفر از مردم انگلیس در شهرهای منچستر، بریستول، آکسفورد، ادینبورگ و لندن در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی ترامپ دست به تظاهرات گسترده‌ای زدند.
«بوریس جانسون»، وزیر مشاور در امور خارجه که در جمع تظاهرات‌کنندگان حضور داشت، گفت: فرمان ترامپ اشتباه و تفرقه‌انگیز است.
وی گفت: فرمان ترامپ تفاوتی در وضعیت مهاجران مسلمان دارای پاسپورت در انگلیس ایجاد نمی‌کند و آن‌ها می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند.
جانسون افزود: سفیر آمریکا مهاجرت مسلمانان دارای پاسپورت در انگلیس را به آمریکا تضمین کرده است.
«کیت آلن»، مدیر سازمان عفو بین‌الملل با حمایت از تظاهرات‌کنندگان گفت: دستور ترامپ به بهانه نگرانی از تروریسم کاملا غیرمنطقی و یک فکر دیوپرستانه است.
وی افزود: مهاجران مسلمان از قتل و کشتار و شکنجه‌های تروریسم فرار کرده‌اند نه اینکه تروریست باشند.
گفتنی است، تاکنون حدود یک میلیون نفر در انگلیس طوماری را امضا کرده‌اند و در آن جلوگیری از سفر دونالد ترامپ به انگلیس درخواست شده و آمده است: دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باید اجازه ورود به خاک انگلیس را داشته باشد؛ اما نباید از وی برای داشتن یک سفر رسمی به این کشور دعوت شود.
 ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به‌خاطر محکوم نکردن احکام اجرایی دونالد ترامپ در خصوص ورود اتباع 7 کشور اسلامی به آمریکا، مورد انتقادات شدیدی از جانب مردم انگلیس قرار گرفته است.
مطالب مرتبط
captcha