وقفی که به ثمر نرسید
کد خبر: 3570882
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴

وقفی که به ثمر نرسید

گروه اجتماعی: سال ۹۳ دو مغازه را برای کمک به هزینه درمان بیماران دیالیزی وقف کردم، اما به دلیل برخی از مشکلات این مغازه‌ها به مرحله کسب درآمد نرسید.

محمد کابلی، واقف حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: سال ۹۳ دو مغازه را برای کمکه به هزینه درمان بیماران دیالیزی وقف کردم، اما به دلیل برخی از مشکلات این مغازه‌ها به مرحله کسب درآمد نرسید.
وی با بیان اینکه بیماری پدرم و نیازمندی وی به دیالیز، باعث شد تا به فکر وقف کردن بیفتم، عنوان کرد: پدرم در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری بود و شرایط سختی را سپری می‌کرد، از همین رو ما نیز سعی کردیم تا با وقف کردن، دردهای بیماران دیالیزی را کاهش کنیم.
کابلی با ابراز تأسف از اینکه وقفشان به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، افزود: اگر اداره اوقاف و امور خیریه همکاری‌های لازم را انجام دهد، می‌توانم دوباره این مغازه را به مرحله بهره‌برداری برسانم، اما در حال حاضر متأسفانه شرایط، امکان این اقدام را از من گرفته است.
وی به شرایط پیش‌آمده برای وقف خود اشاره کرد و یادآور شد: مغازه‌ای که وقف کرده بودم در مرحله نازک‌کاری قرار داشت که در همان سال ـ ۹۳ ـ به دلیل اجرای پروژه عریض شدن اتوبان، تخریب شد.
این واقف حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر و پس از گذشت دو سال از تخریب، مغازه‌هایی که هم‌ردیف با مغازه‌های وقفی من بودند، در حال کسب روزی هستند و تخریب نشده‌اند.
وی با بیان اینکه پدرم با تحمل شرایط سخت بیماری درگذشت، اظهار کرد: در حال حاضر وقفی که برای شادی روح پدرم انجام داده بودم، متأسفانه به نتیجه نرسید و به دلیل تخریب این موقوفه، هزینه‌ای برای درمان بیماران کلیوی پرداخت نشده است.
کابلی تصریح کرد: در حال حاضر آمادگی دارم تا دوباره این وقف را به مرحله عملیاتی برسانم، تا ثواب و برکات آن به روح پدرم برسد، اما برای این کار نیازمند حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه هستم.
وی عنوان کرد: بعد از تخریب این ملک نه تنها هزینه ای از سوی اداره راه و ترابری نیشابور به من پرداخت نشده است بلکه هزینه تخریب مغازه را نیز می خواهند از من دریافت کنند؛ این در صورتی است که سایر مغازه های همجوار که بر اساس برنامه ریزی های اداره راه و ترابری در محدوده اتوبان بودند، در حال حاضر مشغول کسب و کار هستند.
این واقف حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی با تأکید بر اینکه قبل از ساخت این ملک تابلویی به نشانه اینکه این ملک موقوفه بیمارستان 22 نیشابور است، نیز بر روی زمین نصب کرده بودم، ابراز کرد: اما با وجود همه این تلاش‌ها، هزینه ای بابت زمین و هزینه ای بابت تخریب این ملک از سوی اداره راه و ترابری نیشابور به من پرداخت نشده است.
این واقف حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر ملکی در محدوده روستا باشد، تخریب نمی شود، عنوان کرد: تمام مغازه‌های هم جوار من در محدوده منطقه روستایی ساخته شده بودند، با این حال این ملک تخریب شد و نتوانستیم از برکات آن استفاده کنیم.
یادآور می‌شود، خبرگزاری ایکنا پذیرای پاسخ‌های مسئولان در این رابطه خواهد بود تا این پاسخ‌ها را بر روی خروجی خود ارسال کند.


captcha