توپ بودجه قرآنی در زمین خزانه
کد خبر: 3571013
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
فراهانی خبر داد:

توپ بودجه قرآنی در زمین خزانه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه نامه‌ها ارسال شده و می‌توان گفت که همه ابهام‌ها و نواقص و ایرادات برطرف شده است، گفت: در حال حاضر توپ در میدان خزانه‌داری است تا حساب ویژه را مفتوح کند.

محمدرضا فراهانی، رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) در مورد آخرین وضعیت بودجه قرآنی سال 95 و مشکلاتی که تا پیش از این بر سر راه آن وجود داشته است، گفت: هفته گذشته و پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت ایراداتی که قبلاً نیز مطرح شده بود، برطرف شد.
وی افزود: اسامی و امضاهایی که لازم بود به وزارت اقتصاد و دارایی معرفی کردیم و برای اینکه کار تسریع شود، براساس مصوبه ای که داشتیم از وزارت اقتصاد خواستیم خودشان ذی حساب را معرفی کنند تا روند کار سریع شود. اگر خود ما ذی‌حساب را تعیین می‌کردیم، فرآیند مقداری طولانی می‌شد.
فراهانی تصریح کرد: بنابر این نامه‌ها ارسال شده و می‌توان گفت که همه ابهام‌ها و نواقص و ایرادات برطرف شده و توپ در میدان خزانه‌داری است تا حساب ویژه را مفتوح کنند. کارشناسان نیز گفته‌اند اگر حساب مفتوح شود، رقم تخصیص داده شده واریز خواهد شد.
رئیس کمیته تخصیص اعتبار صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در پاسخ به این سوال که تاریخی برای افتتاح حساب از سوی خزانه اعلام شده است یا خیر، اظهار کرد: آنها اعلام کرده‌اند همه کارها صورت گرفته است و خودشان براساس روالی که وجود دارد در زمان مقتضی این کار را انجام خواهند داد، با این وجود زمان مشخصی را به ما اعلام نکرده‌اند.
وی با درخواست از رسانه‌های قرآنی برای پیگیری این قضیه، بیان کرد: اینکه چه زمانی حساب توسط خزانه افتتاح خواهد شد بستگی به آنها دارد و باید از آنها در این مورد سوال شود.
فراهانی با تأکید بر اینکه پی در پی جلسات کمیته تخصیص صندوق مشارکت برای رسیدن به نتیجه مطلوب جهت افتتاح حساب و سایر اقدامات لازم برگزار می شود، اذعان کرد: در هفته گذشته نامه‌های لازم برای معرفی اشخاص و نیز امضاها ارسال شده که حدود یک هفته از آن گذشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسات، مقدمات و تمهیدات را فراهم می‌کنیم تا با دریافت بودجه دچار بروکراسی اداری نشویم و آن را به حداقل ممکن برسانیم تا به محض دریافت بوده آن را توزیع کنیم.
captcha