پنجم اسفند؛ برپایی مسابقات قرآن بیت‌الاحزان در شیراز
کد خبر: 3576819
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

پنجم اسفند؛ برپایی مسابقات قرآن بیت‌الاحزان در شیراز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: پانزدهمین دوره مسابقات کشوری قرآن این مؤسسه، پنج‌شنبه، پنجم اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در شیراز سومین حرم اهل‌ بیت(ع) برپا خواهد شد، اظهار کرد: طی این مسابقات یک روزه بیش از 300 قرآن‌آموز و معلم قرآن کریم شعب این مؤسسه از 10 استان باهم رقابت می‌پردازند.
شاهسونی بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های ترتیل، حفظ اجزاء 1، 3، 5، 10 15 ،20 ، 25 و کل و ترجمه و مفاهیم در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود که طی آن قرآن‌آموزان با یکدیگر و مربیان در گروهی مجزا باهم به رقابت می‌کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که استان فارس توانایی قطب قرآنی کشور را دارد و امسال نیز به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و با وجود اینکه مرکزیت مؤسسه بیت‌الاحزان در فارس است و این مؤسسه قرآنی با وجود مشکلات مالی اما از هیچ تلاشی در بحث ترویج قرآن کم نمی‌گذارد، لذا در نظر داشتیم که مسابقات را به مدت دو روز برپا کنیم اما به دلیل عدم هماهنگی‌های لازم برای تهیه مکان این مسابقات تنها در یک روز برگزار می‌شود.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان کرد: این مسابقات در شیراز، بلوار احمدی جنوبی، مجتمع قرآنی الغدیر برپا می‌شود. همچنین اختتامیه این مراسم نیز به همراه تجلیل از سه نفر برتر هر رشته در هر بخش از ساعت 19 تا 21 در سالن همایش‌های شهرداری شیراز واقع در آستانه، خیابان علمدار برپا خواهد شد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۳:۴۵
0
0
برپایی مسابقات اقدامی مناسب برای آشنایی قرآن است
captcha