تعیین شماره حساب برای صندوق مشارکت/ واریز 25 میلیارد در هفته جاری
کد خبر: 3578779
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

تعیین شماره حساب برای صندوق مشارکت/ واریز 25 میلیارد در هفته جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: خبرهای دریافتی حاکی از تعیین شماره حساب توسط وزارت اقتصاد برای صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی است و این شماره به بانک نیز اعلام شده تا افتتاح حساب صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،‌ براساس اطلاعات رسیده، فرآیند افتتاح حساب صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تقریباً نهایی شده، شماره حساب از جانب وزارت اقتصاد به بانک اعلام شده است و بانک نیز طی امروز و فردا افتتاح حساب خواهد کرد.
مرحله بعد نیز واریز اعتبار از خزانه به حساب بانکی است که پیش‌بینی می‌شود این مرحله نیز در هفته جاری صورت بگیرد.
تخصیص بودجه فعالیت‌های قرآنی توسط سازمان برنامه و بودجه صورت می‌گیرد و خزانه نیز کار پرداخت آن را انجام می‌دهد؛ به این معنا که ممکن است سازمان برنامه و بودجه مبلغی را تخصیص داده باشد، اما خزانه براساس بودجه‌ای که در اختیار دارد مقداری و یا تمام آن را پرداخت کند.
حال و با مشخص شدن شماره حساب، مسئولان صندوق باید رایزنی با مدیران خزانه را ادامه دهند تا مبلغی که تخصیص داده شده است،‌ تماماً واریز شود؛ چرا که اگر این کار صورت نگیرد خزانه براساس بودجه‌ای که ذخیره دارد مبالغ را پرداخت می‌کند؛ یعنی خزانه می‌تواند بگوید در حال حاضر نقدینگی زیادی ندارد و تمام مبلغ تخصیص داده شده از طرف سازمان برنامه را نمی‌تواند پرداخت کند و تنها بخشی از آن را می‌پردازد.
بنا بر این اگر بگوییم چون سازمان برنامه و بودجه مبلغی را تخصیص داده و خزانه نیز بر اساس آن تخصیص تمام آن را پرداخت می‌کند، درست نیست. پس در حال حاضر نمی‌شود پیش‌بینی کرد که همه مبلغی که تخصیص داده شده است، پرداخت شود، اما انتظار می‌رود کل این مبلغ واریز شود.
کل مبلغ نیز 50 میلیاردی است که طی هفته‌های گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده و خزانه در حال حاضر با پرداخت 25 میلیارد آن موافقت کرده است که با افتتاح حساب آن مقدار واریز خواهد شد.
25 میلیارد دوم نیز نیازمند پیگیری از سازمان برنامه است که نامه‌ای که با امضای چهار وزیر ارسال شده است تا کل مبلغ ابلاغی تخصیص داده شود در راستای همین پیگیری است.
در عین حال نیز با توجه به نزدیکی به پایان سال اگر مبلغ تا پایان سال پرداخت نشود دیگر هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و بودجه همچون سال قبل به محاق خواهد رفت.
با این وجود پیش‌‌بینی یکی از مدیران صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی که آن را با ایکنا در میان گذاشته است این است که قطعاً طی هفته جاری بخش اول بودجه که 25 میلیارد تومان است واریز خواهد شد.
وی همچنین اظهار کرد که پیگیری‌ها برای دریافت بخش دوم بودجه نیز در حال انجام است و امید زیادی برای دریافت این بخش از بودجه نیز وجود دارد.
captcha