حمایت‌ها از مراکز قرآنی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی اندک بوده است
کد خبر: 3579116
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
افضلی:

حمایت‌ها از مراکز قرآنی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی اندک بوده است

گروه سیاسی: یک نماینده مجلس دهم با تأکید بر ضرورت حمایت از مراکز دینی و قرآنی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه گفت: باید به این سؤالات پاسخ داده شود که چه مقدار برای فهم قرآن کار کرده‌ایم و تا چه میزان آیات قرآن را در زندگی‌مان عملی کرده‌ایم؟

نظر افضلی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت فرهنگ به عنوان زیرساختی برای سایر حوزه‌ها گفت: اگر فرهنگ نباشد نمی‌توان مشکلات سایر بخش‌ها را برطرف کرد؛ معمولاً فرهنگ است که بخش‌های مختلف یک اجتماع و جامعه را می‌سازد و اگر نباشد کارها خواهد لنگید.
وی با اشاره به تأثیر فرهنگ بر اصلاح امور اقتصادی جامعه گفت: اینکه در روایات ما از ضرورت اطلاع‌ از وضعیت معیشتی اطرافیان و همسایگان سخن گفته می‌شود، خود یک بحث فرهنگی در حوزه اقتصاد است؛ مسائل بسیاری از این دست در حوزه اقتصاد وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ‌سازی شود، مشکلات این حوزه کم‌تر خواهد شد.
منتخب مردم نهبندان در مجلس گفت: علی‌رغم اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود اما متأسفانه آنچنان که باید و شاید در تعمیق باورها و ارزش‌ها در جامعه کار نشده و ضروری است نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلفی که در این امر متولی هستند فعالیت خود را در میان مردم بیشتر کنند و به ضرورت توجه جامعه به باورها و ارزش‌های دینی باور داشته باشند.
افضلی با اشاره به تلاش کمیسیون فرهنگی برای حمایت از بخش‌های مختلف فرهنگی گفت: البته کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با استقبال کمی از سوی نمایندگان مواجه شد و حتی فرهنگی‌ها هم به کمیسیون‌های دیگری رفتند و به این نکته توجه نداشتند که تا فرهنگ درست نشود سایر مسائل نیز درست نخواهد شد؛ اما به هر حال کمیسیون فرهنگی شکل گرفت و با قدرت در حال فعالیت است.
این نماینده مجلس دهم در مورد انعکاس فعالیت‌های قرآنی در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 گفت: در برنامه ششم که حوزه فرهنگی ضعیف دیده شد و در لایحه بودجه 96 نیز باید پیشنهاداتی برای تقویت حوزه فرهنگ داده شود تا از سوی نمایندگان در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.
افضلی با تأکید بر ضرورت حمایت از مراکز دینی و قرآنی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی جامعه گفت: در کشوری مانند ترکیه در هر کوچه مسجدی ساخته می‌شود و صدای اذان از گوشه‌گوشه شهر شنیده می‌شود اما در شهری مانند تهران این‌چنین نیست و وقتی مسجدی ساخته می‌شود صدای اعتراض عده‌ای بلند می‌شود که چقدر مسجد ساخته می‌شود.
این نماینده مجلس دهم افزود: در بخش فعالیت‌های قرآنی نیز تنها قرائت قرآن مطرح نیست بلکه باید در فهم قرآن نیز تلاش‌های زیادی صورت گیرد؛ باید به این سؤالات پاسخ داده شود که چه مقدار برای فهم قرآن کار کرده‌ایم و تا چه میزان آیات قرآن را در زندگی‌مان عملی کرده‌ایم؟
افضلی گفت: اگر به این مسائل توجه شود و بتوانیم در این حوزه به درستی عمل کنیم، سایر مشکلات ما نیز برطرف می‌شود چرا که زیربنای تمام مسائل اینهاست و قادر است امور ما را اصلاح کند.
captcha