لوموند: میانمار پناهگاه جدید داعش در آسیا است
کد خبر: 3579242
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

لوموند: میانمار پناهگاه جدید داعش در آسیا است

گروه بین‌الملل: روزنامه فرانسوی «لوموند» روز یکشنبه، هشتم اسفندماه، با انتشار مقاله‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی خود به تحلیل نفوذ داعش در منطقه شرق آسیا پرداخت و میانمار را پناهگاه جدید این گروهک تروریستی در آسیا دانست.

لوموند: میانمار پناهگاه جدید داعش در آسیا است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آراکان، اقدامات وحشتناک و سیستماتیک نظامیان میانمار و شبه‌نظامیان بودایی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا، سبب شده که بحران میانمار بهانه جدیدی برای سازمان تروریستی داعش باشد تا حضور خود را در منطقه جنوب شرق آسیا تقویت کند.
این در حالی است که مبانی و آموزه‌های فکری و اعتقادی گروهک تکفیری داعش و اقدامات افراط‌گرایانه این گروه هیچ ارتباطی به اسلام و مسلمانان ندارد و اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که بنابر اذعان سازمان ملل مظلوم‌ترین اقلیت جهان هستند، خود در معرض اقدامات وحشیانه و افراط‌گرایانه نظامیان میانماری قرار دارند.
در همین راستا، روزنامه «لوموند» فرانسه روز یکشنبه با انتشار مقاله‌ای در پایگاه اطلاع‌رسانی خود به تحلیل نفوذ داعش در منطقه شرق آسیا از جمله فیلیپین، بنگلادش، مالزی و اندونزی پرداخت و در این باره نوشت: «در نخستین روزهای سال 2016 میلادی، سه گروه تکفیری در جزیره «مینداناو»(جنوب فیلیپین) بیعت خود را با «ابوبکر بغدادی»، خلیفه خودخوانده داعش اعلام کردند و همچنین، داعش در سال 2016، مسئولیت سه حمله تروریستی در شهر «جاکارتا»، پایتخت اندونزی را برعهده گرفت.
همچنین، تیرماه سال جاری نیز یک انفجار در شهر «کوالالامپور»، پایتخت مالزی رخ داد و در همین ماه جزیره جاوه اندونزی نیز شاهد یک حمله انتحاری بود که این حوادث بیانگر این است که تشکیلات داعش برای تقویت حضور خود در منطقه جنوب شرق آسیا تلاش می‌کند و این جریان تروریستی در تلاش است از حوادث و بحران میانمار نیز به‌عنوان بهانه‌ای برای نفوذ در این منطقه از آسیا بهره‌برداری کند».
از مهرماه سال جاری و در نتیجه خشونت‌های نظامیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت آراکان(راخین) تاکنون شمار زیادی از شهروندان مسلمان روهینگیا کشته و ده‌ها هزار نفر نیز به بنگلادش فرار کرده‌اند.
در جولای سال 2014 میلادی، ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش با سوءاستفاده از اوضاع میانمار و در اقدامی تبلیغاتی و فریب‌کارانه خطاب به مسلمانان میانمار از آن‌ها خواست به خلافت ادعایی وی در موصل عراق بپیوندند.
همچنین، تشکیلات تروریستی داعش طی دو سه سال اخیرا با هدف جذب مسلمانان میانمار، اقدامات تبلیغی زیادی در این کشور انجام داده و با محکومیت نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا تلاش می‌کند آن‌ها را برای پیوستن به این گروه ترغیب کند.
همچنین، با وجود تکذیب مقامات محلی بنگلادش، هم‌اکنون شماری از پیکارجویان داعشی در این کشور حضور دارند.
captcha