بازگشت پیکر شهید «محمدسعید محققی» از فکه به تهران پس از 33 سال
کد خبر: 3579318
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

بازگشت پیکر شهید «محمدسعید محققی» از فکه به تهران پس از 33 سال

گروه جهاد و حماسه: پیکر مطهر شهید محمد سعید محققی پس از گذشت ۳۳ سال از منطقه عملیاتی فکه به تهران انتقال داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شهید «محمدسعید محققی» فرزند مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد محققی از شیوخ مطرح رفسنجان، در سال 1346 در رفسنجان به دنیا آمد و در عملیات والفجر یک در سن 24 سالگی در  فروردین ماه 1362 در منطقه فکه، به شهادت رسید.
شهید محققی در دوران دبستان به‌همراه خانواده به تهران آمد و ادامه تحصیل داد. وی از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی به صف مبارزانی که پا در رکاب نهضت امام خمینی(ره) گذاشته بودند پیوست و با عضویت در بسیج مسجد موسی بن جعفر(ع) فعالیت‌‌های خود را رسماً آغاز کرد. شهید محمد سعید محققی با شروع جنگ تحمیلی با فراگیری دوره های آموزش نظامی به لشکر 27 محمد رسول الله(ص) پیوست و عازم جبهه‌های نبرد و دفاع از میهن اسلامی شد. دوستان و یاران او در جبهه بارها شاهد دلاوری‌ها و جنگ‌آوری‌های او بوده‌اند.
شهید محققی سرانجام در یک فروردین 1362 در منطقه فکه در حین عملیات والفجر به فیض شهادت دست پیدا کرد و پیکر پاک این شهید 33 سال در منطقه عملیاتی فکه بر جای ماند و به‌تازگی به تهران انتقال یافته است.
بر اساس این گزارش مراسم تشییع پیکر شهید محمدسعید محققی روز جمعه مورخه 13 اسفندماه از مسجد موسی‌بن‌ جعفر(ع) به نشانی خیابان منیریه، چهارراه لشکر به سمت قطعه 29 بهشت‌ زهرا(س) برگزار می‌شود.
همچنین مراسم یادبود این شهید والامقام روز یک‌شنبه 15 اسفندماه از ساعت 15 الی 16:30 در مسجد‌الشهدا(ع) در اتوبان شهید محلاتی برگزار می‌شود.
captcha